ایجاد ۱۳ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه ۳۹۶ طرح اقتصاد مقاومتی در کرمان دنبال می شود، تصریح کرد: این طرح ها، ۱۳ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد می کنند، که تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ مورد آن محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر جعفر رودری در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در ارائه گزارش وضعیت طرح های اقتصاد مقاومتی استان، گفت: ۳۹۶ طرح اقتصاد مقاومتی در استان دنبال می‌ شود و هدفگذاری پیشرفت فیزیکی برای آنها تا پایان سال جاری ۸۱ درصد برنامه‌ ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال و شروع تدوین طرح ها متوسط پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصد بوده است، افزود: هدف‌ گذاری پیشرفت فیزیکی پیش‌ بینی شده تا پایان آبان ماه سال جاری ۵۹ درصد بوده، که ۵۷ درصد آن تحقق پیدا کرده و این عملکرد قابل قبولی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، با برشمردن اهمیت طرح های اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: ۴۴.۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری در این طرح ها انجام شده بود و طبق هدفگذاری صورت گرفته بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای امسال طرح ها دیده شده که ۱۶ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

رودری، تصریح کرد: این طرح های اقتصاد مقاومتی، ۱۳ هزار ۴۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد می کنند، که تاکنون ۶۴۰۰ مورد آن محقق شده است.

وی، ابراز داشت: طرح های اقتصاد به لحاظ تولید ویژگی مهمی دارند و ارزش افزوده پایداری را برای استان به واسطه مولد بودن رقم می‌ زنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، بیان کرد: برای تحقق ۷.۷ درصدی نرخ رشد اقتصادی در استان کرمان ۹۱ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی و سرمایه گذاری نیاز است، که ۳۹۶ طرح اقتصاد مقاومتی استان ۳۵ درصد آن را تامین خواهد کرد.

رودری همچنین خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد طرح های اقتصاد مقاومتی به لحاظ سرمایه‌ گذاری مربوط به بخش خصوصی هستند و پیگیری و رصد و رسیدگی به مسائل و مشکلات در ستاد اقتصاد مقاومتی دنبال می‌ شود.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیران کل دستگاه های اجرایی، گزارشی از روند پیشرفت طرح های اقتصاد مقاومتی و مشکلات و موانع آنها ارائه دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha