دیار کریمان میزبان ۱۱ لاله گمنام خواهد بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان کرمان گفت: همزمان با سراسر کشور در ایام فاطمیه ۱۱ شهید در استان کرمان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ پاسدار «محمود مهدوی فرد» در نشست خبری ویژه تشییع شهدای گمنام در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: تولیت شهدای گمنام در سطح کشور به عهده اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است و استان کرمان نیز از این مهم تبعیت می‌ کند و تمامی امور مربوط به شهدای گمنام به عهده این اداره‌ کل است.

وی افزود: بیش از ۲۰۰ درخواست مردمی و مسئولان استان را برای حضور شهدای گمنام در مجموعه‌ ها داریم و به این منظور اولویت‌ هایی را با توجه به مدت زمان درخواست‌ ها و موقعیت‌ های جغرافیایی در نظر گرفته‌ ایم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمان عنوان کرد: ۲۵ اولویت را در نظر گرفته و به تهران ارسال کرده ایم، که تاکنون با ۱۵ اولویت موافقت حاصل شده است، که اولین شهید در زمان شهادت امیر المومنین علی(ع) خاکسپاری شد و سه شهید در تکاپ شهداد، کوهپایه و فتح آباد زرند به خاک سپرده شده اند.

مهدوی‌ فرد بیان کرد: همزمان با سراسر کشور در ایام فاطمیه دوم، میزبان یازده شهید دیگر در سطح استان خواهیم بود که پیکر شش شهید در شهرستان کرمان، یک شهید در رفسنجان، یک شهید در سیرجان، یک شهید در بم و یک شهید در شهرستان نرماشیر خاکسپاری می‌ شوند.

دیار کریمان میزبان ۱۱ لاله گمنام خواهد بود

وی اضافه کرد: پیکر شهدا در شهرستان کرمان در نقاط مختلف شامل ستاد فرماندهی ارتش جنوب شرق، دانشگاه تحصیلات تکمیلی ماهان، پارک پزشک، پارک شهدای گمنام آیت‌ الله دستغیب، زمین ورزشی روستای سعیدی و پارک شهید مطهری تشییع و به خاک سپرده می‌ شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس متذکر شد: پیکر شهدا در شهرستان رفسنجان در شهر رفسنجان، در شهرستان سیرجان در شهر هماشهر، در شهرستان جیرفت در شهر بلوکف، در شهرستان بم در شهر قطب آباد و در شهرستان نرماشیر در شهر نظام شهر خاکسپاری خواهند شد.

مهدوی فرد، تصریح کرد: کوچکترین شهید ۲۳ ساله و مسن ترین شهید ۴۵ ساله از عملیات های بدر، خیبر،کربلای پنج، کربلای شش و تک دشمن در سال ۶۷ به میهن برگشته‌ اند.

وی خاطرنشان کرد: استقبال رسمی از شهدا سوم دی ماه ساعت هشت صبح از فرودگاه کرمان خواهد بود و شهدای شهرستانی با پروازهای شهرستانی مورد استقبال قرار خواهند گرفت. تشییع و خاکسپاری شهدا، ششم دی همزمان با سراسر کشور، انجام می‌ شود. سعی داریم تجمع فاطمیون رو در سطح شهر کرمان در معیت شهدای گمنام داشته باشیم و بعد از این تجمع تشییع شهدا انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha