فراخوان چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت در کرمان به زودی منتشر می شود

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان گفت: فراخوان چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان به زودی منتشر می شود و این جشنواره پس از دریافت آثار و داوری، با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری استان کرمان در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدباقر اسلامی در نشست هم اندیشی رئیس کل دادگستری استان با مشاوران رسانه ای، گفت: نخستین دوره جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان از سال ۹۵ آغاز شد، که در این دوره ۵۷ رسانه با یک هزار و ۹۲۹ اثر در جشنواره شرکت کردند.

وی بیان کرد: دومین دوره جشنواره رسانه و عدالت نیز در سال ۹۸ با شرکت ۴۱ رسانه برگزار شد و در این دوره ۹۲۰ اثر مطبوعاتی و رسانه ای مورد رقابت قرار گرفت.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان، ادامه داد: با برگزاری سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت در سال ۱۴۰۰، تعداد شرکت کنندگان افزایش یافت و این دوره از جشنواره با شرکت ۷۰ رسانه و با رقابت ۶ هزار و ۲۹ اثر برگزار شده است.

اسلامی اعلام کرد: فراخوان چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان به زودی منتشر می شود و این جشنواره پس از دریافت آثار و داوری، با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری استان کرمان در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی از خبرنگاران به عنوان دیده بان های دستگاه های مختلف یاد کرد و گفت: رسانه ها نظارت همگانی و مردمی بر دستگاه ها را محقق می سازند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان، اظهار کرد: جشنواره رسانه و عدالت به عنوان یک جشنواره ابتکاری در استان کرمان؛ مورد اقبال کشوری قرار گرفت و به الگویی برای برگزاری سایر جشنواره ها از جمله نقد برتر تبدیل شد.

بابایی با اشاره به این مطلب که برگزاری جشنواره های رسانه و عدالت موجب گسترش ارتباط رسانه ها با دادگستری و ارتقای رسانه ها می شود، تصریح کرد: آشنایی مردم با نقش دادگستری و نهادهای وابسته به این قوه از جمله کانون وکلا، کانون کارشناسان و .. و نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم؛ از جمله اهداف این جشنواره به شمار می رود.

وی، تحلیل اخبار و گزارش های مربوط به دادگستری را از دیگر اهداف جشنواره های رسانه و عدالت ذکر و عنوان کرد: هر ساله تلاش می شود که عیوب هر دوره از جشنواره شناسایی و رفع شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان در پایان یادآور شد: دستگاه قضایی استان کرمان در ادوار مدیریتی گذشته همواره ارتباط بسیار خوبی با رسانه ها داشته است و امید می رود که در هفته قوه قضائیه ۱۴۰۲ بتوانیم چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت را با مشارکت و شادابی بیشتری داشته باشیم./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha