برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری بخش منطقه‌ ای شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن روحی، در جلسه ستاد برگزاری "شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران" با بیان اینکه استان کرمان به دلیل گستره جغرافیایی ظرفیت‌ های قابل توجه و برجسته‌ ای در حوزه موسیقی دارد، اظهار کرد: ۱۴ دوره مستمر و متمرکز جشنواره موسیقی نواحی ایران به خوبی در استان کرمان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در تیرماه سال جاری، افزود: جشنواره امسال در دو مرحله منطقه‌ ای و ملی و بین‌ المللی در کشور برگزار می‌ شود و استان کرمان میزبان هنرمندان موسیقی نواحی از استان‌ های منطقه ۵ کشور در تاریخ‌ های ۲۱ لغایت ۲۳ تیرماه خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ تصریح کرد: از ویژگی‌ های جشنواره امسال، برگزاری همزمان جشنواره استانی موسیقی نواحی به میزبانی شهرستان بافت است؛ که با تنوع و کثرت موسیقایی اقوام مختلف استان نیز همراه است.

روحی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره به تمام ظرفیت‌ های موسیقی مرکز و جنوب شرق ایران بزرگ در کنار حضور هنرمندان موسیقی اقوام استان توجه داریم، بیان کرد: برگزاری این جشنواره هویت ملی و مشترک اقوام مختلف را نشان می‌ دهد.

وی اعلام کرد: هنرمندان استان‌ های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در این دوره از جشنواره حضور دارند و جشنواره به ‌مدت سه شب در تالار فرهنگ و هنر کرمان و همچنین در شهرستان بافت برگزار می‌ شود. همچنین در طی برگزاری جشنواره نشست‌ های پژوهشی نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ بخش منطقه‌ ای "شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران" تیرماه جاری در استان‌ های گلستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و کرمان برگزار خواهد شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha