قهرمانان واقعی را باید به مردم معرفی کرد

استاندار کرمان گفت: آنچه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و تداوم داد، خون شهدا است، این قهرمانان واقعی را باید به مردم معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان، با یادآوری قانون بودجه مبنی بر اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ ای دستگاه‌ های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: قهرمانان بزرگ و واقعی این مرز و بوم در حوزه‌ های مختلف باید معرفی و به مردم شناسانده شوند.

وی تاکید کرد: در ترویج فرهنگ و سیره شهدا و معرفی این مردان بزرگ نباید کوتاهی کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه مزار شهید سلیمانی، نماد مقاومت و ایثارگری است و زائران متعددی از سراسر ایران و کشورهای دیگر دارد، پیشنهاد داد: یک هدیه ویژه به صورت نمادین برای مهمانان خارجی مزار شهید سلیمانی تهیه و طراحی شود.

فداکار؛ دیدار و سرکشی از خانواده شهدا را مهم دانست و تاکید کرد: حضور دانش‌ آموزان بر مزار شهید سلیمانی و روایتگری جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می‌ تواند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کار گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز در این نشست، افزود: قانون بودجه دستگاه‌ های اجرایی را مکلف کرده حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ ای خود را به موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند و سهم هر کدام از دستگاه‌ های اجرایی نیز در این مبلغ مشخص شده است.

جعفر رودری ادامه داد: همچنین طبق دستور العمل اجرایی، جمع‌ آوری و مستندسازی خاطرات ایثارگران، تجلیل از ایثارگران دستگاه ها در مناسبت‌ های خاص، برگزاری یادواره شهدای دستگاه‌ ها و حمایت از کاروان‌ ها، گروه‌ های راهیان نور و دیگر امور نیز دیده شده است.

وی تاکید کرد: موارد هزینه کرد تبصره ۹ قانون بودجه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستگاه‌ ها انجام می‌شود و بنیاد شهید تنها یک کار نظارتی در جایگاه عالی انجام می‌ دهد که مصادیق را تعیین می‌ کند.

مدیر گلزار شهدای کرمان بیان کرد: کتاب ۲۰۰ خاطره از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان عربی، انگلیسی و روسی آماده ترجمه است و به زبان ایتالیای نیز ترجمه شده است.

سردار محمدرضا حسنی سعدی با اشاره به اینکه کتاب ۷۲ خاطره از زبان شهید سلیمانی جمع‌ آوری شده است، تصریح کرد: تمرکز برگزاری مراسم‌ سومین سالگرد شهید سلیمانی در گلزار شهدا خواهد بود و این برنامه‌ ها عصرها از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی از ۸ دی آغاز می‌ شود و تا ۱۸ دی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طی سال‌ های اخیر تاکنون از ۷۰ ملیت به گلزار شهدای کرمان آمده‌ اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha