طرح رتبه بندی اولین قدم دولت برای حمایت از معلمان است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، گفت: ساخت آینده کشور، ماموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت است و طرح رتبه بندی اولین قدم دولت جهت حمایت از معلمان می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمید طریفی حسینی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان و مدیران مدارس استثنایی کرمان گفت: مردم کرمان از جنس شهید قاسم سلیمانی و در دنیا الگو هستند، امیدواریم با تصمیم هایی که در آموزش و پرورش استثنایی می گیریم بتوانیم خدمتی به کودکان نیازمند به توجه بیشتر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با ارزش ترین سرمایه کشور و امانت هایی به نام دانش آموز در اختیار ماست، افزود: اولین کار ما حفظ و صیانت از دانش آموزان و گرفتن ارزش افزوده از این سرمایه است، همه بخش ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند، تا آموزش و پرورش بتواند ماموریت خود را به خوبی انجام دهد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: در دوران کرونا دانش آموزان وارد فضای مجازی شدند و کارکردهای تربیتی و بخش ماموریتی ما دچار چالش هایی شد، باید یک بار دیگر مسیر تعالی و رشد دانش آموزان را فراهم کنیم، دشمن مدرسه را در این فضا هدف گرفت اول دانش آموز را و بعد معلم را مورد هدف قرار داد.

طریفی حسینی اظهار داشت: به همت همه همکاران ما در لایه های مختلف، توطئه اخیر دشمن را هم پشت سر گذاشتیم، باید قدر جایگاه خود را بدانیم و از فضای مدرسه صیانت کنیم.

وی ابراز داشت: موضوع کلانی که در آموزش و پرورش دنبال می شود، سند تحول دولت است که ۳۷ حوزه اولویت دار در آن و برش اولویت ها مشخص شده که برمبنای تفکر تحولی سه محور اصلی داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اولین محور، اصلاح نظام حکمرانی بر آموزش و پرورش شامل تقویت مدیریت آموزشگاهی و... است، مدیر آموزش و پرورش ستون و مدیر مدرسه محور تحول است، محور تحول، درون بخشی و هم افزایی بین بخشی و فرا بخشی است، ائتلاف هایی از دستگاه هایی که ارکان تعلیم و تربیت و حاکمیت را در قوای سه گانه تشکیل می دهند.

طریفی حسینی اذعان داشت: وزیر آموزش و پرورش بعد از ۸ ماه بخشنامه ای در ۲۴ بند ابلاغ کرده است، که یکی از سیاست های اجرایی آموزش و پرورش استثنایی، مردمی سازی امور است که از اولویت های دولت هم هست و این به معنای مردمی سازی مبتنی بر مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

وی تاکید کرد: رتبه بندی معلمان قدم اول دولت برای حمایت از معلمان است، کارآمدی سیستم را باید نشان دهیم، همه ما انتظار یک سیستم بهره ور را داریم، بهره وری به معنی بالاتر بردن عملکرد نسبت به آنچه از ما انتظار دارند، هست.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور، با اشاره به این که امسال ۱۰۰ مرکز رفع مشکلات یادگیری در کشور به بهره برداری رسیده، تصریح کرد: محور دوم، توسعه عدالت تربیتی است که در این راستا، قرارگاه عدالت تربیتی شکل گرفته و سطح دیگر آن متنوع سازی است، اردوگاه هایی در کشور مناسب سازی می شود، جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح "شهید محمودوند" با شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل در دستور کار قرار گرفته است.

طریفی حسینی ادامه داد: محور سوم روزآمدسازی فعالیت های پرورشی و آموزشی است، که برای این منظور، توسعه متوازن متناسب با آمایش و زیست بوم و نیاز منطقه انجام شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۵۰۰ نیروی توانبخشی در کشور آموزش دیده اند، گفت: حق دانش آموزان استثنایی این است که شرایط تحصیلشان متناسب با استعداد و توانایی شان در مسیر درست قرار گیرد.

شایان ذکر است؛ گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان و مدیران مدارس استثنایی کرمان با حضور حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، امید قنبرپور رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، شهردار کرمان، رئیس آموزش و پرورش استثنایی و ....در سالن اجتماعات شهید مهدوی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha