۳۸ طرح آبرسانی در روستاهای جنوب استان کرمان به بهره برداری رسید

طرح آبرسانی به ۳۸ روستای جنوب استان کرمان که مهم ترین آن ها افتتاح سه مجتمع آبرسانی با تامین آب شرب 18 روستا در قلعه گنج بود، با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اتابک جعفری لور در آئین افتتاحیه طرح آبرسانی به ۱۸ روستای شهرستان قلعه گنج، گفت: در سطح کشور در حوزه آبرسانی روستایی هنوز عقب ماندگی داریم فقط منحصر به منطقه خاصی نیست.

وی افزود: باید به ۲۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور آبرسانی شود، که این مهم نیازمند کمک دستگاه های مختلف می باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، تصریح کرد: همه نهادها و دستگاه ها باید در امر آبرسانی کمک کنند، سپاه در کنار ما است و آبرسانی به حدود ۷ هزار و ۱۰۰ روستا را به آن‌ ها واگذار کرده ایم.

جعفری لور بیان کرد: آبرسانی به حدود ۳ هزار روستای کشور را پیمانکاران بخش خصوصی انجام می‌ دهند و برای ۵ هزار روستا هم برنامه ریزی شده تا با کمک خیرین آبرسانی شوند.

وی، ابراز امیدواری کرد: یا پیگیری دولت و کمکی که مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۲ خواهد داشت، سال‌ های آینده تمام روستاها را در برنامه آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرار خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اضافه کرد: پیگیر هستیم با کمک بنیاد مستضعفان و جانبازان، آب و فاضلاب و هر امکانی وجود دارد، روستاهای جنوب استان کرمان در سریعترین زمان ممکن آبرسانی شود.

۳۸ روستای جنوب کرمان از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند

علیرضا عبدیان مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کرمان نیز، در خصوص طرح های آبرسانی افتتاح شده در جنوب استان کرمان، گفت: این طرح با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) اجرا و به بهره برداری رسید.

وی افزود: با افتتاح این طرح تعداد ۲۲ هزار و ۳۳۹ نفر از مردم ساکن در ۳۸ روستای جنوب استان کرمان از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شدند.

افتتاح سامانه آبرسانی شهرستان رودبار جنوب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، گفت: با بهره برداری از سامانه آبرسانی رودبارجنوب با ۸۲ میلیارد اعتبار، بیش از ۱۶ هزار نفر در این شهرستان، از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

عبدیان، اظهار داشت: برای اجرای این طرح، یک حلقه چاه حفر و تجهیز و یک باب ایستگاه پمپاژ و مخزن ۳ هزار متر مکعبی احداث شد.

وی تصریح کرد: ۸۲ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شه است و تعداد ۱۶ هزار و ۲۲۳ نفر از ساکنین رودبارجنوب با این طرح از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

بیش از ۱۷ هزار نفر در منوجان از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از افتتاح سامانه آبرسانی به شهر منوجان در استان کرمان با جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار و ۳۲ نفر خبر داد.

علیرضا عبدیان گفت: در طرح آبرسانی به منوجان یک حلقه چاه حفر و تجهیز و ۲ کیلومتر خط برق اجرا شد.

وی با اشاره به خرید و انتقال ۲۲ کیلومتر خط انتقال افزود: برای اتمام این طرح ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با بهره برداری از آن ۱۷ هزار و ۳۲ نفر از مردم در شهر منوجان طعم آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار را خواهند چشید.

سامانه آبرسانی شهر نودژ به بهره برداری رسید

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، اضافه کرد: سامانه آبرسانی شهر نودژ در منوجان نیز با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

علیرضا عبدیان با اشاره به عملیات اجرایی سامانه آبرسانی به شهر نودژ اظهار داشت: این عملیات شامل خرید و اجرای ۸ کیلومترخط انتقال ، اجرای ۷۵۰ متر خط برق ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و احداث مخزن ۳ هزار متر مکعبی است.

وی افزود: با اجرا و بهره برداری از این طرح ۵ هزار و ۸۲۴ نفر از مردم به آب شرب سالم و پایدار دسترسی خواهند داشت.

افتتاح ۳ مجتمع آبرسانی در شهرستان قلعه گنج و آبرسانی به ۱۸ روستای این شهرستان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کرمان، گفت: با اجرای سه مجتمع آبرسانی به روستاهای سورگ آباد، چاه المدین و بند چاه رضا در شهرستان قلعه گنج به یکهزار و ۵۵۱ خانوار در این روستاها آبرسانی شد.

علیرضا عبدیان با اعلام این خبر افزود: این طرح شامل حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه، خرید و اجرای ۲۴ کیلومتر خط انتقال و احداث مخزن ۷۰۰ متر مکعبی است.

وی ادامه داد: برای اتمام این طرح ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و سپاه پاسداران، بنیاد علوی، امور عشایری و موسسه خیرین رضوان در آن مشارکت داشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، تاکید کرد: با راه اندازی مجتمع های آبرسانی سورگ آباد، چراغ آباد، بند چاه رضا، و چاه المدین قلعه گنج، ۱۸ روستا با جمعیت ۲ هزار خانوار از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار شدند.

علیرضا عبدیان افزود: قلعه گنج یکی از شهرستانهای محروم استان کرمان در زمینه برخورداری از آب آشامیدنی روستایی و شهری است.

وی اظهار کرد: ٣٥ روستای بالای ٢٠ خانوار در آمارگیری سال ٩٥ در این شهرستان عمدتا در منطقه رمشک و مارز که از آب شرب بی بهره بودند، اکنون با توجه به رشد جمعیت، تعداد ساکنان فاقد آب بهداشتی بیشتر شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، خاطرنشان کرد: بهره مندی روستاهای منطقه قلعه گنج از آب آشامیدنی حدود ٦٧ درصد است که از میانگین کشوری ١١ درصد پایین تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha