بازار بزرگ صنعت پتروشیمی به‌روی دانش‌بنیان‌ها گشوده می‌شود

اولین همایش پتروفن ویژه هفته پژوهش و فناوری با رویکردی نوین در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، ۲۷ تا ۲۹ آذرماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)، این همایش سه روزه، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های تابعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس درباره محورها و موضوعاتی چون توسعه سبد محصولات، دانش فنی، بومی‌سازی مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها، ساخت تجهیزات دوار، ساخت تجهیزات ثابت و ابزار دقیق، پوشش‌های نوین و بهبود و تحول در فرآیند به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

در این رویداد که با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، نیازهای فناورانه شرکت‌های تابعه این گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارائه می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای افزایش سهم خود در این صنعت مهم کشور با ارائه برخی خدمات و محصولات مورد نیاز، کنسرسیوم تشکیل دهند و به‌صورت مشترک همکاری کنند. در این رویداد بیش از ۸۰ نیاز فناورانه هلدینگ خلیج فارس در هفت رسته معرفی می‌شود و زمینه مناسبی برای تعاملات فراهم خواهد شد. هدف از این کار، استفاده از توانمندی‌های داخلی و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مراسم افتتاحیه نخستین همایش پتروفن با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری و تعدادی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس، مدیران ارشد، معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، رؤسای پارک‌های علم و فناوری و مدیران و کارشناسان شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha