۶۲ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان کرمان وصول شد

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، گفت: وصولی حقوق دولتی معادن استان تا نیمه شهریور ماه امسال به ۶۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال رسیده، که این مبلغ به خزانه واریز شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی حسینی نژاد در سومین جلسه شورای معادن استان کرمان، گفت: وصولی حقوق دولتی معادن استان تا روز ۱۱ شهریور ماه امسال به ۶۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال(با احتساب واریزی ایمیدرو) رسیده،که این مبلغ به خزانه واریز شده است.

وی افزود: بر اساس پیش بینی وصول حقوق دولتی تا پایان سال جاری به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال می رسد؛ البته روند این اعتبار با شیب تند رو به رشد است.

مدیر کل صمت استان کرمان عنوان کرد: طی سال های گذشته وصولی حقوق دولتی از معادن استان کرمان حدود ۷۶۰ میلیارد ریال بود؛ که امسال به ۱۵۰هزار میلیارد ریال رسیده است؛ لذا باید به برگشت سهم استان کمک کنیم.

حسینی نژاد یادآور شد: مقرر گردیده معادن فعال سنگ ساختمانی در جاده کوهپایه(به عنوان پایلوت) از خدمات شرکت های دانش بنیان در عملیات بهره برداری ظرف یک ماه استفاده کنند، که این موضوع در صورت نتیجه گرفتن، به کل استان تعمیم داده شود.

وی بیان کرد: روند رو به رشد با شیب تند را در زمینه حقوق دولتی معادن شاهد هستیم و از ۷۶ میلیارد تومان در سال ۹۴ به ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده‌ ایم و باید همه برای برگشت سهم استان تلاش کنیم تا در راستای آبادانی استان هزینه شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار داشت: بر اساس جزء پنج بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه در مواردی که به‌ دلیل بهره‌ برداری از معادن و فعالیت‌ های معدنی خسارت‌ هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آنها وارد شود، علاوه بر عوارض آلایندگی با تصویب شورای معادن استان، تا یک درصد فروش معادن برای رفع آلایندگی‌ ها و یا فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی منطقه درگیر اختصاص پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha