کارخانه تیتانیوم شهرستان کهنوج در یک قدمی افتتاح قرار دارد/  بزرگترین ذخایر تیتانیوم کشور در اختیار این کارخانه قرار دارد

مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان در حاشیه بازدید از کارخانه تیتانیوم شهرستان کهنوج گفت: با برنامه ریزی و اقداماتی که توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان انجام شد، این کارخانه در حال حاضر ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نهایتا تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ صبح امروز ۲۴ آذر ماه، مدیر کل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، از کارخانه های مس کاتد جیرفت، تیتانیوم کهنوج و تیتانیوم ایمان فولاد کویر کهنوج بازدید کردند.

کرمان، بهشت زمین شناسی ایران

مدیر کل دفتر اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بازدید با بیان اینکه استان کرمان کلکسیونی از انواع مواد معدنی است، گفت: از نگاه کارشناسان این استان بهشت زمین شناسی است.

ابراهیم علی مولابیگی با اشاره به نقش شهید سردار سلیمانی در برقراری امنیت و ایجاد زمینه مناسب برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه، افزود: در حال حاضر سرمایه گذاران زیادی از بخش خصوصی در جنوب استان کرمان سرمایه گذاری و مسیر پیشرفت این منطقه را فراهم نموده اند.

وی اشتغال را یکی از مسایل مهم کشور خواند و تصریح کرد: در جنوب استان کرمان و با اقدامات انجام شده توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان این مشکل رو به کاهش است.

کارخانه تیتانیوم شهرستان کهنوج در یک قدمی افتتاح قرار دارد/  بزرگترین ذخایر تیتانیوم کشور در اختیار این کارخانه قرار دارد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز، ضمن اشاره به پتانسیل های معدنی جنوب کرمان، اظهار داشت: در جنوب کرمان بواسطه ذخایر معدنی متعددی که وجود دارد، صنایع معدنی مختلفی احداث شده و یا در حال احداث هست، که امروز از کارخانه های تیتانیوم کهنوج، کنستانتره ایمان فولاد کویر کهنوج و مس کاتد جیرفت بازدید شد.

مسلم مروجی فرد، افزود: با توجه به اینکه اشتغال و تولید همواره از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و از برنامه های محوری دولت مردمی آیت الله رئیسی است، با احداث این کارخانه ها ضمن افزایش تولید داخل، برای بخش عظیمی از جوانان جنوب کرمان اشتغالزایی شده است.

پیشرفت ۶۳ درصدی کارخانه تیتانیوم کهنوج

وی با اشاره به رکود چند دهه ای که گریبان گیر کارخانه تیتانیوم شده بود، بیان کرد: با برنامه ریزی و اقداماتی که توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان انجام شد، همه دستگاه های مورد نیاز در محل کارخانه قرار گرفته و در حال حاضر ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که نهایتا تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به اینکه بزرگترین ذخیره تیتانیوم کشور در اختیار این کارخانه قرار دارد، خاطرنشان کرد: ذخیره قطعی معدن این کارخانه ۱۴۹ میلیون تن و پیش بینی احتمالی ذخیره معدن بیش از ۵۰۰ میلیون تن است.

کارخانه تیتانیوم شهرستان کهنوج در یک قدمی افتتاح قرار دارد/  بزرگترین ذخایر تیتانیوم کشور در اختیار این کارخانه قرار دارد

مروجی فرد با بیان اینکه تلاش برای جلوگیری از هرج و مرج و رعایت عدالت در جذب نیروهای کارآمد برای این کارخانه داریم، عنوان کرد: استخدام در این کارخانه، قانونمند و از طریق برگزاری آزمون توسط دستگاه های معتبر کشوری انجام شده است و در حال حاضر نیروهای پذیرفته شده در آزمون در حال گذراندن مراحل آموزشی مورد نظر هستند.

وی اشاره به بازدید از کارخانه کنستانتره تیتانیوم ایمان فولاد کویر کهنوج نیز گفت: این کارخانه که توسط بخش خصوصی در حال احداث است، با سرمایه گذاری نهایی ۸ هزار میلیارد ریال در فاز اول با تولید ۳۰ هزار تنی محصول برای ۱۴۰ نفر و در فاز نهایی با تولید ۱۲۰هزار تنی برای ۳۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، با بیان اینکه احداث صنایع معدنی متعدد، جنوب کرمان را به منطقه ای صنعتی و معدنی تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: کارخانه مس کاتد در شهرک صنعتی شماره ۲ جیرفت نیز از جمله کارخانه هایی است که توانسته در رابطه با تولید داخل و اشتغال جوانان منطقه گام های خوبی بردارد.

کارخانه تیتانیوم شهرستان کهنوج در یک قدمی افتتاح قرار دارد/  بزرگترین ذخایر تیتانیوم کشور در اختیار این کارخانه قرار دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha