آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۶۸ واحد مسکونی در جیرفت

مدیر کل راه و شهرسازی استان جنوب کرمان در بازدیدی که به همراه فرماندار جیرفت از طرح های حوزه راه و شهرسازی درشهر جیرفت داشت، از اجرای ۲ هزار و ۵۶۸ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد ساردویی در حاشیه بازدید از طرح های در حال ساخت جیرفت که به همراه فرماندار جیرفت صورت گرفت، گفت: در شهر جیرفت پس از ثبت نام مردم در طرح نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۶۸ واحد مسکونی آغاز شده است و همچنین در کنار مسکن دیگر طرح های در حال ساخت توسط این اداره کل مورد توجه بوده است، که در بازدیدی امروز از پل سرجاز به همراه فرماندار جیرفت داشتیم این پل ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: تعداد ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در شهر جیرفت ۲۰ هزار و ۷۰۶ نفر بوده است، که تعداد ۳ هزار و ۹۹ نفر واریز وجه داشته اند.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، در خصوص تامین زمین برای مسکن در شهر جیرفت اظهار داشت: تاکنون ۳۳/۶۵ هکتار زمین جهت این طرح در سطح شهر مد نظر قرار گرفته است و همانطور که اشاره شد؛ عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۶۸ واحد شروع شده است، که بعضا پیشرفت فیزیکی آن را می توان بین ۵ تا ۶۰ درصد ارزیابی کرد.

ساردویی افزود: همچنین در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تا کنون ۲۹/۷ هکتار اراضی مازاد سایر ادارت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون پنج مرحله فراخوان جهت جذب سازنده ذیصلاح برگزار شده است.

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در خصوص دو دستگاه پل‌ در حال ساخت شهر جیرفت گفت: پل سرجاز به طول ۳۴۸ متر و با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد درحال نصب نرده و ایمن سازی است و می توان گفت این پل تقریبا آماده بهره برداری است.

ساردویی در خصوص پل جنگل آباد که در مسیر بزرگراه جیرفت -کهنوج قرار دارد اشاره و اظهار کرد: پل جنگل آباد به طول ۱۹۵ متر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجراست و پیمانکار در حال تهیه کابل جهت تیرهای پیش تنیده است که به محض ورود به کارگاه با توجه به تکمیل کلیه تیرهای این پل پس از نصب و کشش کابل ها مابقی تیرها نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باقیمانده میلگرد مورد نیاز این پل سفارش داده شده است، اما بزرگترین مشکل ما در این دو پل کمبود اعتبار است، که امیدواریم با تخصیص اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری مشکل اعتبار حل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha