گریم نوعی کارگردانی دوباره است

ملکی گریم را کارگردانی دوباره خواند و گفت: گریم، شخصیت را پردازش کرده و آن را زنده می‌کند. در واقع یک صورت خام، با کوچکترین تغییر آن، بسیار تاثیرگذار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، ، محمود ملکی گریمور تئاتر و نمایش در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» رادیو گفتگو،گریم را کارگردانی دوباره خواند و گفت: گریم، شخصیت را پردازش کرده و آن را زنده می‌کند. مانند آن است که یک صورت خام، با کوچکترین تغییر آن، بسیار تاثیرگذار خواهد شد.

وی با اشاره به تغییرات کوچکی که شخصیت را زنده می‌کند، در مورد تعامل گریمور با بازیگر بیان کرد: گاهی اوقات، بازیگران با برخی گریمها مشکل دارند که گریمور مجبور می‌شود نوع گریم را تغییر دهد. همچنین برخی بازیگران خلاق که نمایشنامه را خوانده‌اند، شخصیت را در ذهن خود ایجاد کرده‌اند و به گریمورها ایده می‌دهند.

این گریمور تئاتر پیرامون تغییر گریم پس از چند روز اجرا اظهار کرد: اصولا این اتفاق درست نیست. چرا که طرح باید از قبل تعیین و با کارگردان هماهنگ شود. اما گاهی اوقات کم و کاستی‌هایی در گریم بوده که پس از چند روز اجرا، تغییراتی در آن صورت گرفته است.

ملکی همچنین تعویض بازیگر را عامل دیگری برای تغییر گریم دانست و خاطرنشان کرد: تعویض نور از جمله عواملی است که گریمور را مجبور به تغییر گریم می‌کند.

وی در مورد داشته‌ها و دانسته‌های یک گریمور یادآوری کرد: یک گریمور مانند یک دکتر و یا مهندس باید درباره هر چیزی بداند که این اتفاق به مرور رخ می‌دهد. گریمور باید چشم بینایی داشته باشد و شخصیتها را به درستی رصد کند. گریمور باید آرامش داشته باشد چرا که نبود آرامش موجب می‌شود گریم به درستی روی صورت بازیگر ننشیند.

این چهره در ادامه با بیان اینکه رصد چهره‌های مختلف به گریمور کمک بسیاری می‌کند بیان کرد: رشته گریم در دانشگاه‌های علمی کاربردی تا مقطع کارشناسی تدریس می‌شود و علاقمندان می‌توانند از آن استفاده نمایند. همچنین کلاسهای نمایشی که توسط اساتید بازنشسته این حوزه تدریس می‌شود درگاه دیگری برای علاقمندان است. اما بهترین حالت یادگیری زمانی است که در اتاق گریم به صورت عملی تجربه می‌شود.

ملکی بزرگترین مشکل این حوزه را کمرنگ شدن اولویت گریم در کارهای هنری دانست و اضافه کرد: بسیاری اوقات حتی چند روز مانده به کار، گریمور انتخاب می‌شود چرا که اولویتهای اصلی، چیزهای دیگری است. موضوعات مالی می‌تواند از دلایل این کمرنگی باشد اما در کنار آن، فکر خاصی به گریم نمی‌شود و آن را اتفاقی ساده می‌انگارند.

وی گفت: رفاقت و رودربایستی گریمور با کارگردان و بازیگر، گریمور را از ایده دور کرده و موجب لطمه به کار می‌شود. همچنین تسلط بازیگر روی کارگردان نیز موجب تغییر در گریم و در نهایت لطمه به کار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha