دستگیری ۹ قاچاقچی اشیای تاریخی طی سه ماه گذشته در کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان از دستگیری ۹ قاچاقچی اشیاء تاریخی و کشف ۲۵۶ شی تاریخی طی ۳ ماه گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ سیدعلی حسینی اظهار کرد: طی سه ماه اخیر ۲۵۶ شیء تاریخی و ۳ دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط و یا از طریق فرهنگ‌ سازی بدست آمده است.

افزود: از این تعداد شیء تاریخی ۱۰۶ قطعه آن از طریق مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی‌ بدست آمده است که دارای ارزش تاریخی بالایی هستند و در این راستا ۹ قاچاقچی نیز دستگیر شده اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان به خرید و فروش اشیای تاریخی از طریق برخی سایت‌ ها و فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان کرمان در این خصوص بسیار هوشمندانه عمل کرده و با مشاهده هرگونه مورد مشکوکی درصدد بررسی و پیگیری آن بر می‌ آیند.

سرهنگ حسینی اظهار کرد: بیشتر دستگیری‌ ها و کشفیات در شهرستان‌ های جنوبی استان کرمان اتفاق می‌ افتد؛ زیرا این شهرستان‌ ها از محوطه‌ های باستانی فراوانی بهره می‌ برند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان کرمان به صورت شبانه‌ روزی از اماکن تاریخی و محوطه‌ های باستانی این استان محافظت می‌ کنند، که قابل تقدیر است.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha