کشف ۹۳۰ قلم اثر تاریخی طی سال گذشته در استان کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، با اشاره به کشف و ضبط ۹۳۰ قلم اثر تاریخی طی سال گذشته در این استان، گفت: این آمار نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش زیادی داشته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ سید علی حسینی با اشاره به کشف ۹۳۰ اثر تاریخی طی یکسال گذشته در استان کرمان، به دستگیری ۶۰ قاچاقچی اشیای تاریخی در طول سال گذشته نیز اشاره و اظهار کرد: همچنین ۱۳ دستگاه فلزیاب ضبط در این مدت کشف شد.

وی افزود: این در حالی است؛ که بیش از یکهزار و ۳۹۰ جلسه و کلاس آموزشی برای مردم، دانش آموزان و مسئولان شهرستانی در زمینه جلب مشارکت‌ های اجتماعی برگزار شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان در ادامه با اشاره به همکاری نیروی انتظامی با این یگان، بیان کرد: خوشبختانه این نهاد امنیتی در عملیات‌ مختلف همچون دستگیری قاچاقچیان و کشف و ضبط اشیای تاریخی همکاری خوبی با یگان حفاظت این اداره‌ کل داشته است؛ که جای قدردانی دارد.

سرهنگ حسینی همچنین با بیان اینکه شهرستان قلعه‌ گنج در جنوب استان کرمان دارای محوطه‌ های باستانی با ارزش و متعددی است؛ خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیروهای یگان حفاظت این شهرستان در زمینه جلب مشارکت‌های اجتماعی و اهدای اشیای تاریخی فعالیت‌ های خوبی انجام داده‌ اند، که این اقدامات منجر به کسب رتبه نخست قلعه‌ گنج در بین شهرستان‌ های این استان شده است.

میراث فرهنگی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha