بانک ها در ارائه تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد همکاری کنند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان از مدیران بانک های استان درخواست کرد: باتوجه به اینکه افراد تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان افراد نیازمند و زنان سرپرست خانوار هستند، لذا در تسهیل دریافت تضامین بانکی و تسریع در پرداخت تسهیلات با این نهاد همکاری کنند و همچون قبل یاریگر این نهاد باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ های استان کرمان، یکی از اصلی ترین چالش های کشور را اشتغال جوانان دانست و گفت: با توجه به اینکه یکی از اولویت های دولت محرومان حل مشکل بیکاری است، بر اساس سابقه کمیته امداد در اشتغال و اعتمادی که دولت به این نهاد داشته نیمی از اشتغال امسال به کمیته امداد واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد باید ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری در کل کشور ایجاد کند، افزود: سهم استان کرمان از این تعداد فرصت شغلی ۲۴ هزار و ۵۰ مورد با اعتباری بالغ بر ۱۲۵۰ میلیارد تومان است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۴۵۱ طرح اشتغال توسط کمیته امداد استان کرمان اجرا شده است، که با اجرای این تعداد طرح اشتغال حدود ۱۶ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

عسکری نژاد ادامه داد: تاکنون ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار در همه سرفصل های اشتغال توسط کمیته امداد استان و با همکاری بانک ها به متقاضیان پرداخت شده است، که ۶۶۱ میلیارد تومان آن مربوط به تسهیلات تبصره ۱۶ است .

وی با ابراز نگرانی از روند کند جذب اعتبارات اشتغال کرمان و اختصاص آن به سایر استان ها در صورت عدم جذب به موقع اعتبارات، عنوان کرد: استان کرمان یکی از استان های محروم کشور است، که باید با همکاری و همراهی بانک های عامل سعی در جذب این تسهیلات و اشتغال و توانمندسازی محرومان داشته باشیم.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان ابراز داشت: در جذب اعتبارات اشتغال مکاتباتی با وزیر اقتصاد و دارایی، مدیران عامل بانک های ملی و کشاورزی، پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و استاندار کرمان داشتیم، که این مکاتبات منتقل و در پاسخ قول مساعد داده شد؛ اما متأسفانه روند پرداخت تسهیلات اشتغال در بعضی از بانکها همچنان کند است.

عسکری نژاد؛ ضمن تشریح عملکرد بانکهای عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان و اقشار نیازمند و آسیب پذیر، اذعان داشت: بر اساس توافقی که با مدیران بانک های کشور انجام داده ایم تمام اقدامات مورد نیاز از طرف کمیته امداد انجام شده و بیش از دو برابر ظرفیت، متقاضی تسهیلات اشتغال به بانک های استان معرفی کرده ایم.

وی از مدیران بانک های استان درخواست کرد: باتوجه به اینکه افراد تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان افراد نیازمند و زنان سرپرست خانوار هستند، لذا در تسهیل دریافت تضامین بانکی و تسریع در پرداخت تسهیلات با این نهاد همکاری کنند و همچون قبل یاریگر این نهاد باشند.

کمیته امداد استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha