هدفگذاری ۵۰ طرح فناورانه برای امنیت غذایی کشور

رئیس گروه تولید و تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری از هدفگذاری ۵۰ طرح فناورانه در حوزه زارعت و باغبانی، دام و طیور و آبزیان و صنایع غذایی در سال جاری خبرداد و گفت: ما از طرح‌های مختلف فناوران در این حوزه‌ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر مرتضی گلی زاده رئیس گروه تولید و تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو اظهار کرد: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از چند سال گذشته با هدف گذاری تحقق اهداف امنیت غذایی کشور در این حوزه شروع به تدوین برنامه مدون کرده است.

وی با اشاره به تدوین ۴۹۶ برنامه فناورانه در ۱۰ حوزه تخصصی بذر و نهال، سموم کشاورزی، زراعت و باغبانی، دام و طیور، دریا، ماشین آلات کشاورزی، آب، صنایع غذایی، برندسازی و بازاریابی افزود: ما برای افزایش تاب آوری در حوزه امنیت غذایی باید این برنامه‌ها را پیگیری کنیم.

گلی زاده از هدفگذاری ۵۰ طرح فناورانه در حوزه زارعت و باغبانی، دام و طیور و آبزیان و صنایع غذایی در سال جاری خبرداد و گفت: ما از طرح‌های مختلف فناوران در این حوزه‌ها حمایت می‌کنیم.

رئیس گروه تولید و تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری خاطرنشان کرد: تا به امروز ۲۶ طرح در حوزه کشاورزی، ۱۵ طرح در حوزه زیست دریا، ۹۹ طرح در حوزه دام و طیور و آبزیان و ۴۰ طرح در حوزه صنایع غذایی توسط معاونت علمی مورد حمایت قرار گرفتند.

وی افزود: ورود معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حقیقت هدفگذاری توسعه فناوری در حوزه امنیت غذایی است که باعث ارتقای تاب آوری و رقابت پذیری بین المللی شرکت‌های ایرانی می‌شود.

گلی زاده یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما در اجرایی سازی توسعه دانش فنی این است که در زمان حمایت، حتماً هاب صنعتی و بخش خصوصی که بازار دست آن است را در فناوری دخیل کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت علمی هیچ محدودیتی در پذیرش طرح نداشته و کاری هم به ارائه دهنده طرح ندارد گفت: معاونت، خود طرح را از نظر سطح آمادگی فناوری و بازار بررسی می‌کند و حتی طرح‌های پژوهشی را نیز اگر در چارچوب برنامه اصلی باشند مورد حمایت قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha