اجرای طرح نوار سبز در اتوبان دلفارد 
_ جیرفت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان از احداث نوار سبز به میزان تقریبی ۱٠ کیلومتر در حاشیه اتوبان جیرفت_دلفارد خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهندس قاسم رحیمی نیا گفت: در این طرح قرار است؛ از گونه‌ های گیاهی سازگار با اقلیم و گیاهانی که نیاز کمی به آب دارند استفاده شود.

وی افزود: اجرای این طرح، موجب احیای پوشش گیاهی و افزایش سرانه فضای سبز و نیز کاهش آلودگی ناشی از پدیده ریزگردها و افزایش تفرجگاه ها خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان؛ جلب مشارکت مردم را یکی از مهم ترین رمز های موفقیت اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری بیان و اظهار کرد: در این طرح به منظور حفاظت بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی، از تمام ظرفیت‌های موجود منطقه در قالب همکاری سایر نهادها و سازمان‌های ذیربط استفاده خواهد شد.

اجرای طرح نوار سبز در اتوبان دلفارد 
_ جیرفت

مهندس رحیمی نیا، همچنین در ادامه این بازدید که به همراه مهندس سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان صورت پذیرفت، ضمن بازدید از جنگل گلپرکی دلفارد از ساماندهی این جنگل خبر داد و گفت: جنگل حفاطت شده گلپرکی دلفارد، بزرگترین ذخیره گاه ژنتیکی درختان انارشیطان(گلپرک) در کشور است که نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha