احیای بافت‌های فرسوده در اولویت

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران گفت: نیازمندی مازندران ۱۳۸ هزار ۵۰۰ واحد است که ۴۵ درصد آن به پروژه های خود مالک‌بر می‌گردد؛ همچنین شهرداران  در احیای بافت فرسوده و بلند مرتبه سازی از این ظرفیت استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، سید محمد نظری در همایش مجمع عمومی و عادی انبوه سازان‌مازندران با اشاره به نقش آفرینی مجمع در احیای بافت های فرسوده اظهار کرد: پیگیری ها و بسته های تشویقی از استان آغاز و از ابان ماه سالجاری ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوزها از ۵۰ متر به بالا انجام و توسط شهرداری میتوان پروانه صادر کرد گفت: محدودیت متراژ برای پروانه و کاربری های غیر مسکونی بالای عرض ۱۲ متر نیز برذاشته شد و در کسری پارکینگ نیز شهرداری ها مکلف به تامین شدند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان با تاکید بر اینکه گسترش انجمن در توسعه استان نقش دارد افزود: طی مصوبه هیئت وزیران از سال ۷۵ که به دلیل عدم‌پیگیری مجمع انبوه سازان و کم توجهی شهرداری ها نیز به بخشنامه دولت، مازندران از قافله عقب ماند.


نظری افزود:در تهیه طرح های جامع و تفصیلی تمام شهرها از انبوه سازان دعوت شد که از لحاظ اجرایی نیز بازنگری طرح تفصیلی انجام شود و در ستاد بازافرینی استان پیشنهاد و مصوب شد که رییس و دبیر انبوه ساز در جلسات حضور یابد.

وی ادامه داد: نیازمندی مازندران ۱۳۸ هزار ۵۰۰ واحد است و ۴۵ درصد آن به پروژه های خود مالک‌بر می گردد؛ همچنین شهرداران در احیای بافت فرسوده و بلند مرتبه سازی از این ظرفیت استفاده کنند.

مدیرکل مسکن و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه اقبال سرمایه گذاران به انبوه سازی در مازندران زیاد است گفت: در حوزه گردشگری نیز این اقبال دیده شده و انبوه سازانی که اراضی که در اختیار دارند با توجه به اینکه احداث واحد مسکونی در حریم و خارج از حریم ممنوع است اما طبق مصوبه اداره کل مسکن و شهرسازی اجازه دارد در خارح از حریم شهرها برای انبوه سازی تغییر کاربری صادر کند.


نظری گفت: یکپارچه سازی و حفظ رعایت معماری منطقه در ساخت و ساز حایز اهمیت است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha