رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش پیام های مهمی برای دشمنان ایران دارد

فواد ایزدی با اشاره به رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش گفت: در شرایط فعلی برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش، رویداد مهمی است و پیام‍های مهمی برای دشمنان ایران دارد. برگزاری رزمایش نظامی نیروهای مسلح ما نشان دهنده عزم کشور در دفاع از تمامیت ارضی کشور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی ارتش، دکتر فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین المللی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش گفت: رزمایش‌های نظامی در همه جای دنیا برای رسیدن به دو هدف برگزار می‌شود. قطعا هدف نخست برگزاری یک رزمایش تمرین نیروهاست. توانمندی‌های لازم برای نیروهای مسلح با اجرای مداوم رزمایش‌ها حاصل می‌شود و این اتفاق معمولی در همه کشورهاست.
وی افزود: هدف دوم رزمایش‌ها در محل و زمان برگزاری آن‍هاست، انتخاب محل و زمان رزمایش پیام سیاسی دارد. رزمایش‌های نیروهای مسلح ما بعد از انقلاب برخی مواقع در کنار تمرین نیروهای نظامی، پیام سیاسی نیز به دنبال داشته است. اتفاقات ماه‌های اخیر نشان از دشمنی کشورهای غربی با ایران دارد و بعضا افزایش پیدا کرده است. اظهارات مقام غربی و هزینه‌هایی که آنها در دشمنی با ایران کرده‌اند، نشان از افزایش این دشمنی دارد. دلیل این دشمنی هم توانمندی است که کشور اکنون به آن رسیده و پیش از این وجود نداشته است.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به تحولات اخیر اظهار داشت: توانمندی ما در رزمایش‌های اخیر برای دشمنان، پیام سیاسی خواهد داشت. پیام این رزمایش توانمندی نظامی بالا، حضور جوانان غیور و تصمیم جدی کشور برای دفاع از تمامیت ارضی ایران خواهد بود.
فواد ایزدی افزود: هدف تجزیه ایران باید از ذهن دشمنان ما خارج شود و توانمندی‌های نظامی کشور به این اصلاح تفکرات غلط کمک می‌کند. در چنین شرایط برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش، رویداد مهمی است، پیام مهمی برای دشمنان ایران دارد و در نهایت نشان از عزم کشور در دفاع از تمامیت ارضی کشور است.
وی به پیام این رزمایش برای آمریکا گفت: آمریکا به کشورهای غرب و شرق ما حمله کرده و هیچ محدودیت اخلاقی در کشتار و اشغال ندارند. دشمنی آمریکا با ایران بسیار عمیق است و دلیل حمله نکردن آمریکا به ایران توانمندی نظامی ما و هزینه بالای چنین اقدامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha