تاکید بر همکاری های بین المللی در حوزه بیمه سلامت

به منظور بررسی گسترش همکاری های سازمان بیمه سلامت در حوزه بین الملل، جلسه ای با حضور دکتر نیکنام، دستیار ویژه وزیربهداشت و مدیر کل همکاری های بین الملل و دکتر ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در سالن جلسات حوزه بین الملل برگزار شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر محمدمهدی ناصحی، با بیان خلاصه ای از اقدامات بیمه سلامت، اظهار کرد: نگاه ویژه ای به موضوع بیمه در نظام سلامت وجود دارد که این موضوع می تواند تسهیل گر همکاری بیمه ای در حوزه بین الملل باشد.
وی افزود: اقدامات لازم جهت بیمه کردن افراد خارجی که وارد کشور می شوند، بهره مندی و در اختیار گذاشتن تجربیات بیمه ای کشورها، کمک به بیمه اتباع خارجی خصوصا اتباع افغانی با کمک سازمان های بین المللی، صورت پذیرد.
وی تاکید کرد: از اتباعی که مقیم کشورمان هستند، فقط 240 هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند و انتظار می رود با ایجاد ارتباط با سازمان های بین المللی نظیر کمیساریای عالی پناهندگان بتوانیم به نحو بهتری اتباع را تحت پوشش بیمه در بیاوریم و همچنان با کمک سازمان بین المللی نظیر صندوق جمعیت ملل متحد و برنامه توسعه سازمان ملل بتوانیم به موضوع سالمندی بپردازیم.
دکتر ناصحی بیان کرد: گسترش همکاری دو جانبه با کشورهای هدف خصوصا کشور عمان مورد درخواست ما است.


سازمان بیمه سلامت، از بخش های موفق نظام سلامت
در ادامه، دکتر محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیربهداشت و مدیر کل همکاری های بین الملل، سازمان بیمه سلامت را از بخش های موفق نظام سلامت برشمرد و آمادگی حوزه بین الملل را برای کمک به سازمان بیمه سلامت برای ایجاد ارتباطات بین المللی اعلام کرد.
وی ادامه داد: حوزه های همکاری های بین المللی با بیمه سلامت باید اولویت بندی شود و همکاری ها صورت پذیرد.
در پایان، دکتر ناصحی با تاکید بر همکاری های بین المللی در حوزه بیمه سلامت، ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها باعث رشد بیمه سلامت شده و آورده هایی را برای کشورمان به ارمغان می آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha