حاج قاسم فرمانده ای بدون مرز و قهرمانی از جنس مردم بود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در سومین مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که در شهرستان فهرج برگزار شد، گفت: نبود شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگترین دردی است که قابل باور و قابل تحمل نیست، حاج قاسم قهرمانی از جنس خدمت به مردم و فرمانده ای بدون مرز است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار «محمد ناظری» در مراسم سومین سالگرد شهادت حاج «قاسم سلیمانی» در سالن فرهنگی ورزشی شهدای سپاه شهرستان فهرج با اشاره به حماسه ۹ دی عنوان کرد: ۹ دی ماه روز بصیرت امت اسلامی و تجلی و تبلور عینی بصیرت عمومی ملت ایران در دفاع از ولایت بود.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی التیام بخش و پرفروغ است، افزود: اگر تاریخ انقلاب اسلامی را ورق بزنیم در این روز شاهد یک رخداد برجسته و خاص در ایام مربوط به انقلاب اسلامی هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگرچه در قضایای اخیر فتنه گران، قرآن، مسجد و پرچم امام حسین(ع) و خیمه گاه زهرای مرضیه(س) را آتش زند و به شاهچراغ حمله کردند، اما به برکت داهیانه حضرت آقا و حضور در صحنه مردم این ترفند دشمن خنثی شد.

سردار نظری؛ از دی ماه، بعنوان ماه شهدا نام برد و گفت: اگر چه تمام ماه‌ ها ماه شهدا است اما در میان ماه‌ ها دی ماه از فروغ و جلوه بیشتری برخوردار است.

وی ابراز داشت: حدود ۲۲ هزار و ۸۲۱ شهید ما در این ماه داریم که شهدای شاخصی به مانند شهید سلیمانی، شهید حاج قاسم میرحسینی، شهید پورجعفری، شهید احمد کاظمی و صدها شهید دیگر گواهی نورانی بودن این ماه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: نبود شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگترین دردی است که قابل باور و قابل تحمل نیست، حاج قاسم قهرمانی از جنس خدمت به مردم و سراری بدون مرز است.

سردار نظری عنوان کرد: حاج قاسم فرمانده بدون مرز از کرمان تا کردستان و خوزستان؛ از سیستان و بلوچستان تا سوریه، عراق، یمن و... بود، لذا باید امروز به ویژگی ها و خصوصیات این فرمانده دلاور توجه کنیم.

وی در ادامه از توکل بر خدا، اخلاص، ولایت پذیری، عملگرا بودن، دشمن شناسی و... بعنوان مؤلفه های مکتب حاج قاسم نام برد و تاکید کرد: حاج قاسم ولایت گریز نبود بلکه هم دلی و هم قلبی عشق به ولایت داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان؛ همچنین از توجه به خانواده شهدا بعنوان یکی دیگر از ویژگی‌ های حاج قاسم یاد و خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی توجه خاصی به خانواده شهدا داشت که توجه به خانواده شهید حاج قاسم میرحسینی نمونه ای از احترام به خانواده شهدا توسط حاج قاسم بود.

حاج قاسم از شهرت گریزان و سربازِ حمایت از ولایت بود


همچنین «احمد علیرمضانی» مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز استان کرمان در این مراسم ابراز داشت: بعد از تشییع امام خمینی(ره)، ما تشییع جنازه‌ ای در طول تاریخ ایران به شلوغی تشییع جنازه شهید سلیمانی نداشتیم.

وی از خداباوری به عنوان یکی از ویژگی های حاج قاسم نام برد و عنوان کرد: خداباوری سردار سلیمانی از مرتبه بالایی بود.

مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز کرمان اضافه کرد: حاج قاسم از شهرت گریزان بود و با عمق جانش خدا باور بود و از هیچ تلاشی در انجام وظیفه هراسی نداشت.

علیرمضانی، از ولایتمداری بعنوان یکی دیگر از ویژگی های سردار سلیمانی نام برد و ابراز داشت: حاج قاسم از نزدیکی با ولایت و تبعیت از ولایت برای خود جیبی ندوخته بود و یگانه پرچم دار و سرباز حمایت از ولایت بود.

وی اظهار کرد: سلام نظامی شهید سلیمانی همراه با دست گذاشتن روی سینه عمق ارادت سردار به مقام معظم رهبری را نشان می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha