گلایه امام جمعه ریگان از کمبود پزشک در این شهرستان/علوم پزشکی پاسخگو باشد

امام جمعه شهرستان ریگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به کمبود تعداد پزشکان عمومی و متخصص در مراکز درمانی این شهرستان، گفت: با توجه به وضعیت نامناسب جاده ها و معیشت زندگی، مردم برای یک بیماری مختصر نمی‌ توانند به شهرهای مجاور بروند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضازاده در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان از مشکل بزرگ این شهرستان که کمبود کادر پزشکان متخصص و عمومی در بیمارستان ها و مراکز درمانی این شهرستان است، ابراز نارضایتی کرد.

بیمارستان های ریگان با کمبود پزشک عمومی و متخصص مواجه هستند

وی با انتقاد و اعتراض از کمبود پزشک عمومی و متخصص در بیمارستان های این شهرستان، در ادامه افزود: در این شرایط سخت جاده و زندگی، مردم برای یک بیماری مختصر نمی‌ توانند به شهرهای مجاور بروند.

خطیب جمعه ریگان با اشاره به تعداد و پراکندگی روستاهای شهرستان ریگان، بیان کرد: بیماران این شهرستان با توجه به جاده مرگ «ریگان - نرماشیر» و خطرات تردد در آن برای هرگونه مداوا، باید به شهرستان های مجاور مراجعه کنند، در صورتی که اگر کادر درمانی کافی بود، این اتفاق نمی افتاد.

حجت الاسلام و المسلمین رضازاده؛ تصریح کرد: بارها تذکراتی در این زمینه به مسئولان مربوطه ارائه شده، اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شرق استان کرمان درخواست کرد: مشکل کمبود پزشک متخصص و عمومی بیمارستان ریگان را حل کنند.

امام جمعه ریگان، اظهار داشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم باید پاسخگوی کمبود پزشک در ریگان باشد؛ زیرا مردم برای یک بیماری مختصر نمی توانند در شرایطی سخت به مراکز درمانی بم مراجعه کنند.

حجت الاسلام رضازاده در ادامه سخنانش نیز یاد و خاطر شهید سلیمانی را گرامی داشت و گفت: سیل جمعیتی که به طرف گلزار شهدای کرمان جهت زیارت مزار پرنور سرباز ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی روانه است، نشانه قدردانی مردم ایران از مقام شامخ سردار دل هاست.

خسارت سیل در جاده ده‌ رضا از پارسال جبران نشد

وی، همچنین با انتقاد از حل نشدن مشکل خسارت سیل در جاده منطقه ده رضا در این شهرستان خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: جاده ده‌ رضا برای دسترسی به روستاهای متعدد آن منطقه مناسب نیست.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: سیل سال گذشته جاده را از بین برد و تاکنون درست نشده است، لذا باید فکری به حال مردم این منطقه کرد.

فلسفه حجاب و پوشش از آغاز خلقت وجود داشته است

حجت الاسلام و المسلمین رضازاده در بخش دیگری از سخنانش، به تبیین فلسفه حجاب از نگاه اسلام پرداخت و با بیان اینکه انسان از آغاز خلقت تاکنون پوشش بدن را یک امر ضروری و واجب می‌ داند، اظهار کرد: حسن ذاتی پوشش و حجاب برای همگان ثابت است و عریان بودن در جامعه امری ناپسند وغیر عقلانی محسوب می‌شود.

وی اذعان داشت: بانوی ایران اسلامی، آزادی معرفی شده از رسانه‌ های غربی را نمی‌ خواهد و با حجاب و پوشش عقلائی شرعی به راه کمال و محبوبیت خود ادامه می‌دهد.

خطیب جمعه ریگان، خاطرنشان کرد: دشمن با حمله به مقام ولایت می‌خواهد به هدفش برسد، اما نمی‌ داند باید از جنازه بسیجیان رد شود تا به آن مقام برسد و این را هم می‌ گویم که همه ملت ایران بسیجی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha