هدفمندسازی پژوهش‌ها شرط رسیدن به مرجعیت علمی است

معاون پژوهش دانشگاه علامه طباطبایی تجمیع کارهای علمی و جهت دهی به تحقیقات و پژوهش‌ها را ضروری خواند و گفت: رسیدن به مرجعیت علمی نیازمند تحول در علوم انسانی و اجتماعی و هدفمندسازی پژوهش‌ها و رساله هاست.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر داود حسین پور، عضو هیئت علمی و معاون پژوهش دانشگاه علامه طباطبایی در مصاحبه با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو درباره چالش هدفمند نبودن پژوهش‌ها گفت: ما یک مثلث راهبردی متشکل از دولت، دانشگاه و ارزش‌های عمومی در جامعه داریم که اگر هماهنگ و همسو عمل نکنند پژوهش‌های کشور هدفمند نخواهند شد.

وی قرار گرفتن تحقیقات در مرز دانش، بومی سازی و اسلامی سازی پژوهش‌ها و حرکت آن‌ها به سمت نظریه پردازی و نوآوری را سه مولفه اساسی در بنیادی شدن پژوهش‌ها عنوان کرد و افزود: اگر این سه مولفه رعایت شود قطعاً تحقیقات برای جامعه و دانشگاه ثمربخش و اعتبارآفرین خواهد بود.

معاون پژوهش دانشگاه علامه طباطبایی متذکر شد: تحقیقاتی که در دانشگاه‌ها و توسط دانشجویان صورت می‌گیرد از جنس تحقیقات کاربردی است و حتماً باید ناظر به مسائل کلان کشور و مشکلات دستگاه‌های دولتی با محوریت بهبود خدمت رسانی به مردم و مسئله محوری انجام شود.

حسین پور تجمیع کارهای علمی جزیره‌ای و جهت دهی به تحقیقات و پژوهش‌ها را ضروری برشمرد و گفت: رسیدن به مرجعیت علمی نیازمند تحول در علوم انسانی و اجتماعی و هدفمندسازی پژوهش‌ها و رساله‌ها و تحقیقات برون دانشگاهی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha