مشکل اورژانس کشور، بحث فرسودگی آمبولانس هاست/۳ هزار و ۲۰۰ پایگاه فعال اورژانس در کشور داریم

رئیس اورژانس کشور در سومین همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت، گفت: که در حال حاضر در سراسر کشور داریم، بحث فرسودگی ناوگان آمبولانس ما است، که در بودجه سال آینده هم سازمان برنامه و بودجه و هم دولت برای خرید آمبولانس پیش بینی هائی داشته اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر جعفر میعادفر، در حاشیه برگزاری همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت که با حضور دانشگاه های علوم پزشکی شرق کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و به مدت دو روز برگزار شد، اظهار داشت: سومین همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت قطب جنوب شرق کشور با حضور اساتید و کارشناسانی از دانشگاه های علوم پزشکی جنوب شرق در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه کشور ما یک کشور حادثه خیز و مورد تهدید دشمنان است، افزود: باید خود را برای پاسخگوئی در برابر تهدیدات آماده و مسلح کنیم.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: امروز تهدیدها صرفا نظامی نیست و شیوه های مختلف دارد و ما بر آنیم، تاب آوری خود را افزایش دهیم، زیر ساخت ها را توسعه دهیم و مقاوم کنیم تا به لطف خداوند متعال کمترین آسیب را در زمان حمله دشمن یا آسیب های ناشی از حوادث تحمیل می شود را داشته باشیم.

میعادفر با اشاره به موضوع های مختلف این همایش دو روزه در زمینه های پدافند زیستی، پدافند شیمیایی، هسته ای و ... با تدریس اساتید برجسته کشوری تاکید کرد: اورژانس کشور تلاش کرده، هم نقش پدافندی خود را اعمال کند و هم توسعه پایگاه ها برای خدمت رسانی به مردم را داشته باشد.

وی ابراز داشت: در این راستا حدود ۳ هزار و ۲۰۰ پایگاه فعال در کشور داریم، که از این تعداد حدود ۵۰ پایگاه هوائی هستند.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با بیان اینکه یک پایگاه هوائی و ۳۹ پایگاه ۱۱۵ فقط در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت داریم، خاطر نشان کرد: توسعه پایگاه ها اورژانس توسعه خوبی بوده، اما تلاش داریم بخش کوچکی از عقب ماندگی در این منطقه وجود دارد با همکاری مسئولان دانشگاه برطرف کنیم.

دکتر میعادفر، اطهار داشت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ پایگاه جاده ای در کشور داریم، که به فاصله هر ۴۰ کیلومتر مستقر هستند.

وی اذعان داشت: در جنوب کرمان به دلیل پهناوری منطقه تلاش شده، پایگاه های اورژانس به اندازه کافی وجود داشته باشد و طی چند سال اخیر گسترش پایگاه های اورژانس در جنوب استان کرمان بسیار خوب بوده است.

رئیس اورژانس کشور، عنوان کرد: مشکلی که در حال حاضر در سراسر کشور داریم، بحث فرسودگی ناوگان آمبولانس ما است، که در بودجه سال آینده هم سازمان برنامه و بودجه و هم دولت برای خرید آمبولانس پیش بینی هائی داشته اند.

میعادفر ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله نمایندگان مجلس هم کمک می کنند، چرا که علاوه بر اینکه مطالبات همکاران است، مطالبات نمایندگان مجلس هم برای حوزه های سرزمینی است و میدواریم، سال آینده بتوانیم، بخشی از فرسودگی ناوگان آمبوالانس را جایگزین کنیم.

مشکل اورژانس کشور، بحث فرسودگی آمبولانس هاست/۳ هزار و ۲۰۰ پایگاه فعال اورژانس در کشور داریم

اهداف سازمان پدافند غیرعامل، مصون سازی کشور و حفظ و ارتقای تاب آوری ملی است

دکتر لطیفی معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش اظهار داشت: اهداف سازمان پدافند غیرعامل، مصون سازی کشور و حفظ و ارتقای تاب آوری ملی در برابر تهدیدات است.

وی افزود: رویکرد انقلاب دفاع از مظلوم و تاختن بر ظالم است، که این باعث شده است، که ما طیف وسیعی از دشمنان و تهدیدات را داشته باشیم.

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، بیان کرد: تحولی در حوزه پدافند غیر عامل وزارت بهداشت ایجاد شده و خوشبختانه قطب های آموزشی ده گانه وزارت بهداشت تشکیل شده است.

دکتر لطیفی ابراز داشت: همچنین هدف از این همایش، آشنائی با مسائل پدافندی استان کرمان است، که مهمترین آن بحث مهاجمان زیستی است، که چند استان جنوبی درگیر هستند و آسیب می بینند و در حال حاضر آفت درختان نخل آسیب های جدی اقتصادی ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع پیگیر هستیم، این به مسئله ملی تبدیل شود و با توجه به اینکه استان های جنوبی درگیر این آفت هستند، به همراه موسسه مبارزه آفات وزارت جهاد و همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت به این موضوع ورود خواهیم کرد، اگر چه زمان طلایی برای مدیریت آن را از دست داده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha