دستیابی به مرزهای دانش با رتبه‌بندی دانشگاه‌ها محقق می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی معتقد است که با استفاده از رتبه‌بندی جامع با مؤلفه‌های از پیش تعریف شده؛ چون آموزش، پژوهش، فناوری، پاسخگویی اجتماعی، نخبه‌پروری و امیدآفرینی و کارآفرینی می‌توان به مرزهای دانش دست‌یافت.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر احسان شریفی پور رئیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی اظهار کرد: رتبه‌بندی‌های متعددی برای دانشگاه‌ها و مراکز علمی در دنیا وجود دارد و هر کشور و مجموعه علمی باتوجه‌به نگاه و چشم‌اندازی که دارد، رتبه‌بندی‌ها را تعریف می‌کند.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی علمی مراکز و مؤسسات آموزشی در حرکت آن‌ها به سمت پیشرفت تأثیرگذار است افزود: نظام آموزش علوم پزشکی ایران یک نظام مترقی و منحصربه‌فرد در دنیاست که آموزش و پژوهش را به همراه خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: حسب تصمیم معاونت آموزشی وزارت بهداشت از اوایل سال ۱۴۰۱، مرکز ملی تحقیقات راهبردی با تیم گسترده‌ای از نخبگان بحث رتبه‌بندی جامع آکادمیک دانشگاه‌ها را پیش می‌برد.

شریفی پور هدف اصلی از رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را ایجاد یک نظام اطلاعاتی و داده‌ای پایدار و قابل‌اعتماد از وضعیت دانشگاه‌های کشور، نمایش عملکرد واقعی دانشگاه‌ها و جهت‌دهی به حرکت دانشگاه‌ها عنوان کرد.

وی معتقد است که با استفاده از رتبه‌بندی جامع با مؤلفه‌های از پیش تعریف شده‌ای همچون آموزش، پژوهش، فناوری، پاسخگویی اجتماعی، نخبه‌پروری و امیدآفرینی و کارآفرینی می‌توان به مرزهای دانش و روند عملیاتی مشخصی در دانشگاه‌های کشور دست‌یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha