خدمات آموزشی رایگان ویژه معلولین در ساری

جامعه معلولین نیازمند توجه بیشتر مسوولین است و ایجاد مراکز خیریه آموزشی معلولین را به درامد زایی و استقلال می رساند.خدمات آموزشی رایگان ویژه معلولین در موسسه خیریه مرحوم صادقی در ساری انجام می‌شود.

معلولین از مشکلات جسمی حرکتی زیاد رنج می‌برند و هرچند برای رفع مشکلات آنها تلاش می‌شود اما بازهم برای رفع نیازهای آنها کافی نیست در این راستا انژیو ها و خیریه ها می‌توانند نقش به سزایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، علی صادقی کیادهی خیر مرکز خیریه حاج هادی صادقی کیادهی، که فارغ التحصیل المان غربی است، هدف خود را از احداث این موسسه آموزشی ویژه معلولان اینگونه عنوان می‌کند؛ این موسسه برای نخستین بار در مازندران و شاید ایران است که اقدام به این نوع شیوه خدمات رسانی می‌کند و هدفم این بود که تمام چیزهایی که یاد گرفتم را در ایران پیاده کنم به درخواست و وصیت مرحوم پدرم حاج هادی صادقی کیادهی تصمیم گرفتیم ملک خانه پدری در اختیار خدمت رسانی به مردم قرار دهیم و در این راستا پیگیری‌های زیادی انجام دادیم تا مرکز بهداشت، مدرسه، خانه سالمندان و گزینه‌های دیگری را اجرایی کنیم تا به این نتیجه رسیدیم که این مرکز در اختیار آموزش ویژه برای معلولین قرار گیرد.


وی ادامه داد: با احداث این مرکز و ایجاد درآمد زایی به همراه فضایی برای حضور معلولین در اجتماع و خارج شدن از خانه برای آنها موجب ایجاد روحیه مضاعفی برای آنها بوده و پس از همفکری و همکاری با دکتر معتمد زادگان و مهندس حسینی تصمیم بر این شد که خدمات ویژه آموزشی به معلولین در این مرکز ارائه شود.

خدمات آموزشی رایگان ویژه معلولین در ساری

سرپرست پیشین عمران شهرداری ساری گفت: این مکان با ۴ هزار متر مربع مساحت و ۶۵۰ متر نیز احداث بنا در اختیار اموزش معلولین قرار گرفته در این مکان آموزش های چرم دوزی، نقاشی، طراحی روی لباس، عروسک دوزی، سفال سازی و سایر آموزش ها برای معلولین است که بهزیستی نیز مقرر شد همکاری داشته باشد که این همکاری فقط در راستای اعطای تسهیلات به خود معلولان است که بتوانند از این امکان استفاده کنند.

صادقی کیادهی افزود: تولیدی هایی که در این مکان توسط معلولان با آموزش های اساسی در این محل انجام می‌شود در بازاری که برای آن تلاش می کنیم به فروش رسیده و پول آن مستقیماً به حساب خود فرد معلول واریز می‌شود و بازدید مسئولین از این مرکز به آنها روحیه مضاعف خواهد داد که نیازمند حضور مسئولین و بازدید از خلاقیت‌ها و هنرمندی معلولان جسمی حرکتی و نابینایان است.

وی گفت: افرادی با ۹۰ درصد معلولیت را تحت پوشش داریم که قادر به حرکت نبوده و قطع نخاعی هستند و اساتید ما به منزل این معلولین مراجعه می‌کنند و آموزش‌ها را در منزل فرد انجام می دهند و هر کسی به آموزش داشته باشد می‌تواند به این مرکز مراجعه کند.

خیر این مرکز خیریه ویژه معلولین گفت: آموزش ما در درجه اول مختص معلولین است و پس از آن به افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست نیز آموزش داده خواهد شد تا بتوانند برای خود منبع درآمد ایجاد کند.

صادقی کیادهی با تاکید بر اینکه بدهکاری به دولت ندارم و تنها بدهکار مردم هستم گفت: باید طبق وصیت پدرم همه تلاشم را برای خدمت رسانی به مردم انجام دهم.

وی گفت: تامین مواد اولیه برای تولیدی های مربوط در این مرکز رایگان است و این هزینه ها را متقبل شدیم و اساتید اینجا آموزش می‌دهند و ۱۴۰ نفر نیز تحت پوشش این مرکز قرار دارند.

معلولین سرشار از استعداد نیازمند آموزش


سید امین حسینی مدیرعامل مرکز خیریه ویژه معلولین ، متولد ۶۶ نیز با مدرک مهندسی به شغل طراحی شبکه های بانکی مشغول بود وی می‌گوید؛ پس از حادثه ای که برایم پیش آمد دچار مشکل نخاعی شدم و پس از بهبودی تلاش کردم که خدماتی را برای جامعه معلولین انجام دهم.

وی گفت: به دلیل مشکلاتی که معلولین نخاعی در بحث استحمام دارند و زخم های بستری که برای آنها ایجاد می شود اقدام به اختراعی در این خصوص نمودم.

چون خودم این شرایط و تجربه کردم و در اثر حادثه ای دچار معلولیت‌جسمی شدم و پس از آب درمانی بنا به‌توصیه پزشک با اختراعی که خودم ‌انجام‌دادم به بهبودی رسیدم بر آن شدم‌که استاندارد سازی این‌محصول را انجام داده و در اختیار معلولان قرار دهم.

وان ویژه معلولین نیازمند تولید انبوه

مسوول اموزش این مرکز خیریه گفت: اختراع این محصول که "وان استحمام ویژه معلولین" است آن را به ثبت رسانده و سپس تولید کردم اما هنوز بهزیستی برای جامعه تحت پوشش خود اقدام به خرید این محصول از من نکرده است.
من اولین تولید کننده در جهان هستم که این وان را طراحی و ثبت اختراع کرد به تولید رساندم شرکت ایده پردازان آسایش گستر اولین شرکت تولید کننده دانش بنیان این محصول بود که ثبت کردم و بعد از من یک شرکت دیگر در جهان است که تولید "وان ویژه استحمام و آب درمانی معلولین" را انجام می‌دهد. ویژگی این محصول این است که فراد معلول با وزن بالا نیز در خانه و مسافرت نیز می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

حسینی گفت: بازار فروش وان ویژه معلولان در خارج از کشور وجود داشت اما در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها امکان فروش ان در بازارهای جهانی میسر نیست.

وی ادامه داد: معلولین همه وجودشان پر از ظرفیت است که خودشان هم آگاه نیستند و این مکان بستری است تا استعدادهای آنها کشف و شناسایی شده و از افکار منفی دور شوند و به دلیل اینکه به آرامش برسند خود را در هنر غرق می کنند و این مهم موجب خلق آثار بی نظیر به بهترین شکل ممکن از سوی افراد معلول می شود.

این مسوول با اشاره به اینکه در این مرکز با کمک آموزش هایی که انجام می‌دهیم افراد به درآمد زایی رسیده و به شکوفایی استعداد آنها منجر می‌شود گفت: پس از فروش محصول افراد خود دارای درامد می شوند.


خودرو ویژه حمل معلولین در مازندران نداریم

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از نبود ماشینی برای حمل ویژه معلولین گلایه کرد و گفت: بهزیستی مازندران باید حداقل این وسیله را در اختیار داشته باشد تا معلولین که قطع نخاعی هستند و یا قادر به حرکت نیستند از خودروی ویژه حمل معلولین استفاده کنند.

وی افزود: تنها دو خودرو وجود دارد که در اختیار انجمن ضایعه نخاعی قرار دارد و که به انها اهدا شده است و بهزیستی از این امکان بی بهره است که نیازمند حمایت مسئولین است.

نبود تابلوهای راهنمایی رانندگی و المان های شهری ویژه معلولان

این مسوول گفت: همچنین تابلوهای راهنمایی و رانندگی و المان های شهری نیز از ضروریات برای جامعه معلولین است و در خواست ما این است که شهرداری حمایت لازم را انجام دهد تا تابلوی برای موسسه ایجاد تا آگاهی رسانی برای جامعه معلولان انجام شود و کسانی که نیازمند آموزشی هستند از این مرکز استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha