مهر مادری موجب بخشش یک محکوم به قصاص در سیرجان شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از گذشت یک مادر از قصاص قاتل فرزند خود در آستانه روز مادر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن نیک ورز با اشاره به گذشت یک مادر(ولی دم) از قصاص قاتل تنها فرزند ذکور خود، در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در این شهرستان گفت: محکوم این پرونده حدود چهار سال قبل در یک نزاع دسته جمعی، فرزند این خانواده را به قتل رسانده و بلافاصله دستگیر شده بود.

وی افزود: پس از دستگیری متهم، تکمیل پرونده و انجام رسیدگی‌ های قضایی، در نهایت حکم نهایی این فرد مبنی بر قصاص نفس صادر شده و در در دیوان عالی کشور مورد تائید قرار گرفته است.

دادستان سیرجان؛ با اشاره به ابراز ندامت محکوم علیه در زندان، تصریح کرد: صبح امروز ۲۱ دی ماه، سرکار خانم رضوانی، مادر داغدار مقتول به‌عنوان تنها ولی دم(به دلیل فوت پدر خانواده)به حرمت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) رضایت بی‌ قید و شرط خود برای عدم اجرای حکم قصاص را اعلام کرده و با این اقدام خیرخواهانه مانع از داغدار شدن یک خانواده شد.

نیک ورز، ضمن تقدیر از نگاه خیرخواهانه ولی دم،خاطرنشان کرد: امورات مربوط به جلب رضایت ولی دم با وساطت امام جمعه شهرستان، مقامات قضایی، مسؤولان زندان و اعضای شورای حل اختلاف انجام شده است که جا دارد از تلاش‌ های انجام شده در این حوزه نیز تقدیر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha