مه گرفتگی، یخ زدگی و کاهش دید در محورهای کوهستانی استان کرمان

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان؛ به هم استانی ها هشدار داد: با توجه به بارش های امروز و چند روز گذشته، همچنین کاهش دما در ساعت های ابتدایی به احتمال فراوان مه‌ گرفتگی و کاهش دید در محورهای کوهستانی و سایر جاده های استان را خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ علی رضایی گفت: با توجه به بارش های امروز و چند روز گذشته، همچنین کاهش دما، به احتمال فراوان مه‌ گرفتگی و کاهش دید در محورهای کوهستانی و سایر جاده های استان را خواهیم داشت و این مه گرفتگی موجب کاهش شدید دید افقی و خطرات جبران ناپذیری را برای رانندگان به دنبال خواهد داشت.

وی به رانندگان توصیه کرد: رانندگان حتما علاوه بر داشتن تجهیزات کامل زمستانی، از سلامت برف‌ پاک کن ها و چراغ های عقب، جلو و مه شکن اطمینان حاصل کرده و با سرعت مطمئنه در جاده ها تردد نمایند.

رئیس پلیس راه شمال استان از یخ زدگی جاده ها در مناطق کوهستانی استان خبر داد و گفت: تمام محورهای مواصلاتی استان باز است، اما در مناطق کوهستانی یخ زدگی و لغزندگی وجود دارد و رانندگان با تجهیزات کامل در جاده ها حرکت کنند.

سرهنگ "رضایی" با بیان اینکه رانندگان با احتیاط و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حرکت کنند، افزود: شهروندان از مسافرت و رفت و آمد های غیر ضروری در محورهای مواصلاتی پرهیز و در صورت ضرورت با تجهیزات کامل زمستانی سفر کنند.

وی با اشاره به وقوع پدیده مه گرفتگی و کاهش دید در محورهای"کرمان - بم"،"کرمان - شهداد" و "کرمان - بافت" به رانندگان در زمینه رعایت احتیاط هشدار داد.

سرهنگ"علی رضایی" در این خصوص تصریح کرد: در پی بازدید میدانی تیم های گشت پلیس راه از جاده های استان در حال حاضر در محورهای "کرمان - بم"،"کرمان - شهداد" و "کرمان - بافت" و همچنین حدفاصل گردنه سنگ صیاد پدیده مه گرفتگی وجود دارد.

وی به رانندگان توصیه کرد: حتما علاوه بر داشتن تجهیزات کامل زمستانی از سلامت برف پاک کن ها، چراغ های جلو و عقب و چراغ های مه شکن خودرو اطمینان حاصل کرده و با سرعت مطمئنه در جاده ها تردد کنند.

فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به بارش برف و باران در سطح استان و لغزنده بودن جاده‌ها، گفت: از هم‌ استانی‌ های عزیز درخواست داریم با توجه به اینکه در این شرایط جوی، به دلیل کاهش اصطکاک بین لاستیک و سطح جاده، خطر واژگونی افزایش پیدا می‌ کند، از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha