نبستن کمربند ایمنی منجر به قطع نخاع و فوت یک مادر در کرمان شد 

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به قطع نخاع و فوت یک مادر به سبب نبستن کمربند ایمنی گفت: بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب که بارها مورد تاکید قرار گرفته مسبب این حادثه غم انگیز بوده است. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ"رضایی"با اشاره به وقوع یک حادثه مرگبار برای خانمی که سرنشین عقب یک دستگاه خودرو بوده گفت: این خانم میانسال به علت نبستن کمربند ایمنی و شدت ضربه وارده دچار قطع نخاع شده و لحظاتی بعد سر صحنه تصادف جان خود را از دست می دهد.

وی در این خصوص افزود: بستن کمربند ایمنی یکی از موثرترین روش ها است، که می توان با حساسیت نسبت به آن میزان مرگ و میر و صدمات تصادفات رانندگی را کاهش داد.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان، اضافه کرد: چرا که علت اصلی بیشتر تصادفات رانندگی از سرعت زیاد، سبقت نا به جا و بی توجهی به جلو ناشی از عجله و شتاب بی مورد و مشغول شدن به تلفن همراه یا مصرف خوراکی هنگام رانندگی ناشی می شود.

سرهنگ رضایی، مهمترین علت نبستن کمربند ایمنی را آگاهی نداشتن گروه های مختلف مردم از خطرات و عواقب مربوط به آن بیان و خاطرنشان کرد: بستن کمربند ایمنی در حفظ جان خود راننده و کاهش ضربه به سرنشینان جلو و عقب نیز تاثیر بسیار زیادی دارد و به همین سبب بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در بسیاری از تصادفات که منجر به فوت می شود، پس از بررسی میدانی در می یابیم که متاسفانه راننده یا سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده نکرده اند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان تاکید کرد: از اینرو باید بدانیم بهای عدم استفاده والدین از کمربند ایمنی را خود آن ها و خدای ناکرده کودکان و نوجوانان بی گناهشان پرداخت می کنند و بسیاری از صدمات جسمی وارده به خود و عزیزانمان هرگز قابل جبران نخواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha