۱۲ مدرسه تک نفره در استان زنجان وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت :  در راستای پوشش حداکثری آموزش حدود ۱۸۷ مدرسه زیر ده نفر  و ۱۲ مدرسه تک نفره در استان زنجان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ؛ علی اسماعیلی روز شنبه(۲۴دیماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برای جلوگیری از تمرکز زدایی و پرداختن به ارکان آموزش و پرورش شوراهای این نهاد می‌توانند نفش موثری داشته باشند اظهار کرد: چرا که از لحاظ مردمی و دستگاه های رسمی و دولتی و مدیران بالا رتبه این استان در این شورا همکاری لازم را دارند .

وی با اشاره پیگیری و پیشگیری های لازم در خصوص بیماری کرونا در مدارس افزود: مهم ترین گزینه تهیه نصب دستگاه تهویه در فضاهای آموزشی است و نیاز است در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تخصیص بالغ بر ۱۳ میلیارد ریالی اعتبار بابت سرانه بهداشتی مدارس استان بیان کرد: تهیه مواد مواد ضدعفونی شوینده ماسک، و...، برگزاری جلسات هم اندیشی و تعیین راهبردهای آموزشی با روسای ادارات مناطق ۱۴ گانه استان، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیرانه درخصوص بیماری کرونا در بستر فضای مجازی و به صورت حضوری از جمله اقدامات پیشگیری در مدارس استان بوده است .

اسماعیلی افزود : از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که در تهیه و نصب دستگاه‌های تهویه در فضاهای آموزشی به آموزش و پرورش کمک داشته باشند که اعتبار مورد نیاز بدون لحاظ مدارس روستایی و غیر دولتی ۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح سفیران سواد و پالایش روستا محوری اشاره کرد و گفت: از اهداف این طرح برقراری عدالت اجتماعی که رصد دقیق بی‌سوادان باقیمانده محروم از سواد پایه است، برنامه‌های راهبردی در افق ۱۴۰۴ که رسیدن به استان سفید است و آموزش سواد های دوازده گانه است.

این مسئول با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در کشور ۹۴.۴۷ درصد است بیان کرد: استان زنجان بالاتر از متوسط کشوری است ولی شهرستان های طارم ، خدابنده،ایجرود و ماهنشان کمتر از نرخ با سوادی کشوری است که نیاز به تلاش بیشتر است.

اسماعیلی در خصوص آمار بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی در استان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، ۹۱۰ نفر بازمانده از تحصیل بود که این آمار در سال جاری به ۸۴۶ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در راستای پوشش حداکثری دوره ابتدایی عنوان کرد: تشکیل تعداد ۱۸۷ کلاس زیر ده نفر در استان، تأسیس ۳۰ مدرسه عشایری در مناطق محروم و دورافتاده استان و دایر نمودن تعداد ۱۲مدرسه تک نفره بوده است.

این مسئول با بیان اینکه نیاز داریم سند تحول بنیادین را در کنار آنچیزی که ما به صورت خوشه ای در مدارس شروع کرده ایم تا بعد از سال ها تبدیل به شبکه مانا و پایدار شود ،تبدیل به گفتمان کنیم گفت : بهترین فضا برای ممکن برای جمع مدیران و ائمه جمعه است تا تبدیل به گفتمان جمعی شود .

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha