استقبال کشاورزان از نمایشگاه دستاوردها و محصولات کشاورزی جنوب کرمان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی جنوب کرمان، گفت: همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره ملی مرکبات، نمایشگاه دستاوردها و محصولات بخش کشاورزی جهت معرفی پتانسیل های منطقه به منظور تجاری سازی محصولات تولیدی مورد استقبال مسئولین، کشاورزان و فعالان اقتصادی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در دومین روز از برگزاری چهارمین جشنواره ملی مرکبات با حضور وزیر جهاد کشاورزی، ائمه جمعه، استاندار کرمان، نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، معاونین وزیر، ریاست سازمان، مدیران کل و باغداران و کشاورزان جنوب کرمان، از غرفه های عرضه دستاوردها و محصولات بخش کشاورزی و صنایع دستی زنان روستایی و عشایری در محل برگزاری این رویداد ملی در محل باغات کشت و صنعت جیرفت بازدید بعمل آمد.

مهندس مهدی میجانی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره ملی مرکبات، نمایشگاه دستاوردها و محصولات بخش کشاورزی جهت معرفی پتانسیل های منطقه به منظور تجاری سازی محصولات تولیدی مورد استقبال مسئولین، کشاورزان و فعالان اقتصادی قرار گرفت.

در حاشیه این جشنواره، دکتر موموندی، مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، ضمن بازدید از غرفه های عرضه دستاوردها و محصولات بخش کشاورزی و صنایع دستی زنان روستایی و عشایری، ضمن اسقبال از برگزاری جشنواره و غرفه های عرضه محصولات، خواستار استمرار در برگزاری رویدادهای فناورانه و دانش بنیان با هدف جذب فعالان اقتصادی و تکمیل زنجیره تولید شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز گفت: مرکبات جنوب ‌کرمان به دلیل داشتن مزیت هایی در سطح کشور کم نظیر به شمار می رود؛ که از جمله این مزیت ها ۲۰ نوع رقم تجاری کشت شده است.

احمد احمدپور افزود: تنوع اقلیم در جنوب کرمان که از ارتفاع ۴۰۰ متری منوجان تا یک هزار و ۷۰۰ متری ارتفاعات جیرفت گسترده است موجب شده کشت مرکبات از نیمه‌ های تابستان تا بهمن ماه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: کیفیت و سلامت این محصول برای مصرف کننده داخلی و صادرات یک مزیت محسوب می شود.

استقبال کشاورزان از نمایشگاه دستاوردها و محصولات کشاورزی جنوب کرمان

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان؛ از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در جنوب کرمان را معرفی محصول مرکبات منطقه در سطح کشور بیان و اظهار کر: سطح زیرکشت مرکبات در جنوب کرمان بیش از ۳۲ هزار هکتار است و ‌سالانه بیش از ۵۵۰ هزار تن میوه مرکبات تولید می شود.

احمدپور تصریح کرد: خواستیم ضمن معرفی ظرفیت‌های منطقه به چالش های این بخش هم بپردازیم بنابراین از همه فعالان بخش کشاورزی، باغداران، مردم استان کرمان و جنوب کرمان و دیگر نقاط کشور در این جشنواره شرکت کردند.

ویر تاکید کرد: تولیدات مرکبات جنوب کرمان سالم ترین محصول کشاورزی داخل کشور است و امیدواریم بتوانیم در آینده محصول مرکبات جنوب کرمان را به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین اروپا معرفی و صادر کنیم.

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس نیز در این جشنواره گفت: در شمال کشور قیمت مرکبات پایین است و بر قیمت مرکبات جنوب کرمان که با کیفیت بالا تولید می شود نیز اثر منفی می‌ گذارد؛ بنابراین به دنبال صادرات به چین و هندوستان هستیم، اما هنوز این اتفاق نیافتاده است.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه تاکید کرد: سال گذشته ۷۷ هزار تن صادرات پرتقال داشتیم که امسال به ۱۷۶ هزارتن افزایش یافته است و توانستیم به‌ سختی پروتکل‌ های چین را اجرا کنیم و مشکلات بازار هند را نیز رفع کردیم، بنابراین فرصت مناسبی برای صادرات بیشتر ایجاد شده است.

جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha