آماده‌ سازی ۵ شهرک انرژی خورشیدی در استان کرمان

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت مناسب استان کرمان در بخش انرژی خورشیدی؛ از آماده‌سازی پنج شهرک انرژی خورشیدی در استان با سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مدمهدی فداکار ۲۵ دی ماه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌ های استان با موضوع برنامه‌ های ایام‌ الله دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد: دهه فجر رویداد سالانه‌ ای است که به سنت و فرصت مناسبی برای بیان خدمات نظام اسلامی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: همه دولت‌ها در این ایام به بیان خدمات نظام می‌پردازند و شیوه‌ های نو و متفاوتی برای بیان خدمات، حقایق و واقعیت‌ ها می‌ خواهیم.

استاندار کرمان افزود: حذف ارز ترجیحی کار بسیار بزرگی بود که اگر انجام نمی‌ گرفت، الان با چالش مواجه بودیم، مصرف روغن به کمتر از نصف مصرف قبل رسیده و این در حالی بود که بیشتر روغن‌ ها، قاچاق می‌ شد.

فداکار، به خدمات حوزه گاز، آب و برق در استان اشاره و اظهار کرد: تامین آب پایدار برای جیرفت و عنبرآباد، تامین آب چهار شهر شرقی از سد نساء، تامین آب برای کرمان و رفسنجان از خط صنعت، آبرسانی به ۷۰۰ روستا در قرارگاه امام حسن(ع) در دست اجرا است.

وی بیان کرد: در سرمایه‌ گذاری حوزه معادن شمال و جنوب استان در حال پیشرفت است و برای صنایع جنبی نیز باید ورود کنیم.

استاندار کرمان عنوان کرد: توسعه مجموعه مرغ اجداد در کرمان، ایجاد بندر خشک با سرمایه‌ گذاری خارجی، کارخانه تولید الکترودهای گرافیتی از دیگر اقدامات در دست پیگیری است.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب استان کرمان در بخش انرژی خورشیدی از آماده‌ سازی پنج سایت انرژی خورشیدی در استان برای سرمایه‌ گذاری بخش‌خصوصی خبر داد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن در استان کرمان ۱۶۰۰ هکتار زمین اختصاص پیدا کرده و رفسنجان شهر اول در ساخت مسکن است.

فداکار گفت: طرح‌ های دارای توجیه اقتصادی و فنی در استان حمایت می‌ شوند و تامین مالی آنها صورت می‌ گیرد.

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha