وزارت بهداشت به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: نظام سلامت به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، مهندس محسن منصوری در آیین افتتاح بیمارستان انصار الغدیر در شهرستان بومهن استان تهران، گفت: اتفاقات بزرگی در حوزه سلامت کشور در حال رخ دادن است که به طور کامل از طرف رسانه ها اطلاع رسانی نشده است و وزارت بهداشت اکنون به ‌یک کارگاه بزرگ سازندگی در حوزه سلامت تبدیل شده است.

وی افزود: هفته گذشته در منطقه خاتم از محروم ترین مناطق استان یزد شاهد ساخت یک بیمارستان بودیم که نشان می دهد شعاع خدمت رسانی نظام سلامت دورترین نقاط کشور را در برگرفته است.

وی ادامه داد: پروژه بیمارستان انصار الغدیر بومهن نیز از مراکز مهم و حساس استان تهران است که به همت و تلاش شبانه روزی مدیران نظام سلامت و در راس آن ها دکتر عین اللهی وزیر پرتلاش، مجاهد، ارزشمند و حزب اللهی به بهره برداری رسید.

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به بازدید رییس جمهور از این پروژه در فروردین ماه امسال، اظهار داشت: تامین اعتبار این پروژه به دستور رییس جمهور و خارج از روال در همان بازدید صادر شد و کسی فکر نمی کرد این پروژه در عرض چند ماه به بهره برداری برسد.

منصوری افتتاح چنین پروژه هایی را از دستاوردهای سفرهای استانی هیات دولت و پاسخ به منتقدان این سفرها برشمرد و گفت: امثال این پروژه ها پاسخ به کسانی است که سفرهای استانی رییس جمهور را نمایشی می دانند. تامین اعتبار ساخت بیمارستان انصار الغدیر به دستور رییس جمهور خارج از روال انجام شد. سایر برنامه ها و پروژه ها در سفرهای استانی نیز از همین جنس است. سفرهای استانی مسیر خدمت را تسهیل کرده و بروکراسی را دور می زند.

وی با بیان این که پروژه های بزرگ دیگری که چندین سال بر زمین مانده در شهریار، پاکدشت، یافت آباد و سایر نقاط محروم استان تهران باید به سرانجام برسند، اظهار داشت: در حوزه کارهای زیربنایی علاوه بر ساخت و سازها و تامین تجهیزات بهداشتی و درمانی، شاهد اصلاح نرم افزاری در حوزه سلامت هستیم که نمونه آن اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری پس از 15 سال تاخیر بود.

وی امنیت و سلامت را دو رکن اساسی هر جامعه و نظام در دنیا دانست و گفت: در حوزه سلامت باید طوری عمل کنیم که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، مردم دغدغه ای جز بیماری نداشته باشند.

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: از نظر جغرافیایی در منطقه بومهن، پردیس و جاجرود با این پهنه وسیع، نیاز به این بیمارستان احساس می شد. همچنین مشارکت خیرین در احداث و تکمیل چنین پروژه هایی از نقاط قوت آنهاست.

منصوری مدیریت جهادی و انقلابی را رکن دیگر چنین پروژه هایی دانست و بیان کرد: پس از بازدید و دستور رییس جمهور همه وارد میدان شدند و پای کار ایستادند تا این پروژه فاخر، فنی و مهندسی در کمترین زمان ممکن و به بهترین شکل به بهره برداری رسید، زیرا متاسفانه گاهی پروژه ها آنقدر طول می کشد که دیگر حلاوتش را از دست می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha