رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی سلامت در کشور است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رویکرد وزارت بهداشت، عدالت و تعالی سلامت در کشور است، گفت: عدالت به این معنا است که شهرهایی که از نظر بهداشت و درمان جا مانده اند را به سطح بالایی برسانیم و استان هایی همچون آذربایجان شرقی که به عنوان قطب درمانی شناخته می شود را ارتقا دهیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر سعید کریمی در سفر به استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دوران کرونا نیز تلاش های فراوانی در عرصه سلامت از طرف کادر بهداشت و درمان به منصه ظهور رسید افزود: با وجود اینکه کشور های دیگر هم اکنون نیز با مشکلات بیماری کرونا مواجه هستند وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، مسئولین و همراهی مردم واکسیناسیون عمومی را انجام داد و با افزایش ایمنی جامعه توانست بیماری کرونا را مدیریت کند.

دکتر کریمی از افتتاح بیش 2000 پروژه بهداشتی و درمانی در ماه های آینده در سطح کشور خبر داد و گفت: حمایت از بخش دولتی و حمایت از کادر زحمت کش این بخش در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم قدردان زحمات همکارانمان در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

وی تلاش برای صدور مجوز برای استخدام پرستاران و کادر درمان، توسعه صندوق حمایتی بیماران صعب العلاج، پوشش همگانی و بیمه رایگان 6 میلیون نفر و تحقق نسخه نویسی الکترونیکی در حدود 80 تا 90 درصد را از جمله اقدامات وزارت بهداشت در طول ماه های گذشته عنوان کرد.

وی در خصوص بحث نظام ارجاع گفت: تلاش بر این است که پذیرش بیماران از مسیر ارجاع باشد تا صرفه جویی های لازم نیز از این طریق انجام شود و خوشبختانه استان آذربایجان شرقی در بازخورد نظام ارجاع در رتبه های نخست قرار دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم توجه به پرداخت مطالبات به حق پرسنل بهداشت و درمان گفت: بیمه ها باید در حمایت از بهداشت و درمان پای کار باشند تا مطالبات پرسنلی مراکز بهداشتی و درمانی به تعویق نیفتد.

وی در خصوص وضعیت دارویی در کشور نیز گغت: امیدواریم با حمایت دولت و با سه شیفتی کردن تولیدات داخلی کمبود ها به کمترین میزان ممکن خود برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha