کد خبر: 194040
۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
 کجایی همکلاسی؟‌

پویش کجایی همکلاسی؟‌ با محوریت واقعه بمباران کوچه بینش زنجان در سال ۶۵ توسط حوزه هنری استان زنجان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان ،‌ دوم بهمن سال ۶۵ ،ساعت دوازده و سی دقیقه دو فروند هواپیماهای میگ رژیم بعثی عراق در اقدامی ناجوانمردانه و با هدف قبلی برای ترساندن بیشتر مردم آمده بودند و گمانشان این بود که با کشتن دانش آموزان قد و نیم قد، از بزرگترهایشان زهر چشم خواهند گرفت که دیگر پا به جبهه ها نگذارند اما هنوز زود بود تا این مردم را بشناسند.

بچه های قد و نیم قدی که صبح خود را به مدرسه رسانده بودند، حالا کیف و دفترشان را جمع می کردند و با جیغ و فریاد از لابه لای نیمکت ها بیرون می پریدند تا جایشان را به دوستانشان در شیفت عصر بدهند که ناگهان "کوچه بینش" زنجان که با همه کوچه های شهر تفاوتی فاحش داشت، و مدرسه هایی مثل مدرسه راهنمایی دخترانه نواب صفوی ، دبستان‌ پسرانه دیانت و دخترانه ادب در این منطقه قرار داشت مورد هدف دشمن قرار گرفت و بسیاری از دانش آموزان شهید و مجروح شدند.

همکلاسی کجایی؟‌

در این راستا حوزه هنری استان زنجان برای بهره مندی از خاطرات و روایت های دانش آموزانی که این واقعه را مشاهده کرده اند اقدام به راه اندازی پویش «کجایی همکلاسی؟» کرده است.

اگه دانش آموز سال ۶۵ مدارس کوچه بینش هستید و میخواهید دوستانتون رو ببینید یا عکس و خاطره ای دارید مشخصات خودتون رو به ۰۹۳۳۱۸۱۹۷۶۷ ارسال و روز یکشنبه ۲ بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح در مدرسه شهید موحد کوچه بینش واقع در سعدی شمالی حضور بهم برسانید.

گفتنی است: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» به همت حوزه هنری استان زنجان با حضور دانش‌آموزان، رزمندگان و شاهدان واقعه تلخ بمباران دوم بهمن ماه ۱۳۶۵ برگزار می شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha