تروریست خواندن سپاه پاسداران ناشی از شکست غرب است

امام جمعه شهرستان سیرجان، گفت: تصویب تروریستی بودن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی توسط اتحادیه اروپا ناشی از شکست غرب در رسیدن به اهداف شان در طراحی برای ایجاد اغتشاش و آشوب های گذشته در کشورمان هست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امام جمعه سیرجان در ابتدای خطبه های نماز با تاکید بر تقوای الهی گفت: مسئولین شهرستان برای رفع مشکلات مردم با استفاده تمامی ظرفیت‌ ها و امکانات موجود توجه کنند و در سه عرصه مهم و کارساز اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان اقدام جدی داشته و مطمئن باشند, مجاهدت جهادی برای مردم عبادت خداوند و خدمت به پرودگار بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عباس مسلمی زاده امروز در خطبه های نماز جمعه سیرجان با محکوم کردن اقدام وقیحانه غذب در ترویست خواندن سپاه پاسداران گفت: این تصمیم اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروههای تروریستی توسط پارلمان اروپا وجاهت قانونی ندارد.

وی افزود: اگر این طرح در اتحادیه اروپا هم به تصویب برسد، که در اتحادیه اروپا هم باید ۶۵ درصد رای را داشته باشد، با ماده ۳۹ منشور ملل متحد مغایرت دارد و نقض قوانین بین المللی است.

امام جمعه سیرجان بیان کرد: نهادهای رسمی هر کشور که در قانون اساسی آن کشور یک نهاد رسمی و قانونی است و نمی‌تواند بیرون از ساختار قانونی کشوریاد شده تلقی شود، یا به عنوان یک گروه تروریستی اعلام شود، را نمی‌توان ترویستی خواند.

حجت الاسلام مسلمی زاده تاکید کرد: بر همین اساس، هیچ کشوری نمی‌ تواند و حق ندارد سپاه را یک گروه تروریستی بداند و این اقدام پارلمان اروپا وجاهت قانونی نداشته و ندارد و اقدامات یک جانبه این کشورها نقض قواعد و اصول بین المللی است.

وی عنوان کرد: این اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران، بیش از آنکه ارزش عملیاتی داشته باشد، یک نمایش تبلیغاتی و واکنشی به شکست اغتشاشات برنامه ریزی شده آنها درکشوراست که خواستند حرکتی نمایشی را برای دلخوشی مزدوران داخلی و خارجی خود داشته باشند.

خطیب جمعه سیرجان سپاه پاسداران را بازوی توانمند و قدرت شکست ناپذیر ملت ایران و نظام اسلامی در همه صحنه های پس از پیروزی انقلاب یاد کرد و گفت: سپاه پاسداران یک سرمایه اجتماعی و مظهر مبارزه با تروریسم در منطقه است.

حجت الاسلام مسلمی زاده ابراز داشت: هر جا که همین غربی ها تشکیلات تروریستی ایجاد کردند، سپاه رفت و با آنان مقابله کرد، و محور مقاومتی که سپاه در منطقه ایجاد کرده مانع کشتار مردم توسط گروههای تروریستی ایجاد شده توسط غرب و آمریکا بوده است.

وی، خدمات سپاه را برای ملت ایران یاد آور شد و اظهار داشت: همین نهاد سپاه در جبهه و جنگ و ۸ سال دفاع مقدس ، حوادث متعدد اعم از سیل و زلزله و خدمات رسانی به اقصی نقاط کشور ، مقابله با دشمنان و فتنه گروهک ها درمقاطع زمانی متعدد، حضور سپاه در عرصه سازندگی و حتی سربلندی سپاه در آزمون مقابله با کرونا تا پای جان به مردم خدمت کردند و مردم ایران حتی ملت های آزاده منطقه و جهان این خدمات را فراموش نمی کنند.

امام جمعه سیرجان، به جنگ فرسایشی اوکراین با روسیه هم اشاره و بیان کرد: آمریکا مقصر اصلی جنگ در روسیه بود، زیرا ادبیات تحریک آمیز و خطای غرب علیه روسیه موجب بحران اوکراین شد و غرب باید بداند سرنوشت اوکراین برای روسیه بیشتر از آمریکا اهمیت دارد و خوب هست غرب دخالت نکند تا این جنگ فرسایشی به اتمام برسد آرامش و صلح به این منطقه بازگردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha