بی‌نظمی در قطع برق وگاز واحدهای تولیدی/ تکرار سناریوی دولت قبل

عضو هیئت مدیره نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از بی نظمی قطع برقِ واحدهای تولیدی همزمان با برودت هوا خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،مهرداد صابری در برنامه گفتگوی اقتصادی رادیو گفتگو با بیان این که ارزش گذاری و قیمت گذاری در شرایط حال حاضر کشور مشکل است و نمی‌توان کالایی را گران یا ارزان ارزیابی کرد، گفت: در تابستان با بحران برق و در زمستان با معضل توامان گاز و برق مواجه هستیم و هم اینک برق و گاز تمام واحدهای تولیدی ما از ساعتی به بعد، قطع می‌شود.

وی با اشاره به این که گاز مورد نیاز مردم با قطع گاز صنایع تامین می‌شود، در حالی که وزیر صمت از همکاری مردم خبر داده بود اظهار کرد: هر هفته افرادی از بخش خصوصی را دعوت می‌کنند و ظاهرا در جلسات توافق صورت می‌گیرد ولی در عمل اتفاقی بالعکس رخ می‌دهد.

این فعال صنعت فولاد با اشاره به تاکیدات نمایندگان فولاد مبارکه که بر تولید مشخصی اذعان داشتند ولی وزارت صمت آن‌ها را به اجبار مکلف کرده بود تولید را به منظور کنترل بازار بالا ببرند، گفت: متاسفانه فولاد مبارکه به بسیاری واحدهای تولیدی دچار تعهدات عقب افتاده شده است که اثری معکوس در بازار خواهد داشت.

به گفته صابری دولت سیزدهم که پیش تر به عرضه دلار ۴۲۰۰ تومانی انتقاد داشت، امروز جا پای دولت روحانی گذاشته است و صادرات نیز درپی بخشنامه‌ای که بر لزوم استفاده از ارز نیمایی تاکید داشت، متوقف شده است.

چنان چه واسطه‌هایی در داخل دلار را خریداری کرده و پس از صادرات اصلا مشخص نمی‌شود این دلار چه می‌شود و به کجا می‌رود؟

وی با اشاره به این که دولت در زمان صادرات به خوبی صادرکننده‌های شناسنامه دار و معتمد در بازار را شناسایی می‌کرد و حتی حساب آن‌ها را می‌بست، خاطرنشان کرد که هم اینک بحث صادرات بی ضابطه شده است.

صابری در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی با اعتقاد بر این که ریال نیز بی ارزش شده و لذا افزایش قیمت فولاد بیشتر به چشم می‌آید، گفت: امروز در سردرگمی قرار داریم و به واقع مشخص نیست که صادرات بایستی با کدام نرخ دلار اتفاق افتد؟ !

این عضو هیئت مدیره نمایندگان اتاق بازرگانی ایران همچنین تاکید کرد که ظاهرا مسئولان هم دچار سردرگمی هستند و نمی‌دانند چه ایده‌ای پیش رو دارند و چه باید بکنند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha