ساماندهی شبکه صادراتی برای محصولات دانش بنیان

مشاور مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ساماندهی شبکه صادراتی برای محصولات دانش بنیان خبرداد و گفت: بیشتر شرکت‌های دانش بنیان یا وارد بازارهای بین المللی شدند یا رویکردشان ورود به این بازارهاست.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،مهندس مالک سعیدی مشاور مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو از ساماندهی شبکه صادراتی برای محصولات دانش بنیان خبرداد و گفت: بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و فن آور یا وارد بازارهای بین المللی شدند یا رویکردشان ورود به این بازارهاست.

وی افزود: با توجه به مزیت‌هایی که افزایش قیمت ارز برای برخی شرکت‌های دانش بنیان داشته، صادرات و فروش ارزی برای آن‌ها جذاب شده اما شرکت‌های دانش بنیان فقط در حوزه‌های فناوری و تولید محصول صاحب تجربه هستند و در عرصه بین الملل آشنایی با امور بازار و حمل و نقل و بیمه و گمرک ندارند و به همین دلیل هم ممکن است دچار ضرر و زیان شوند.

سعیدی خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش بین الملل از سال‌های گذشته کارگزارانی را به عنوان شبکه شرکتهای مدیریت و صادرات و پایگاه‌های صادراتی برون مرزی جذب کرد تا شرکت‌های دانش بنیان در هر نقطه‌ای بتوانند از شبکه مورد اطمینان استفاده کنند.

مشاور مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این کارگزاران از جهت توانمندی، صادرات و بازرگانی ارزیابی می‌شوند و بعد از گذراندن دوره ارزیابی در شبکه تسهیلگرانه برون مرزی قرار می‌گیرند و اسامی آن‌ها به شرکت‌های دانش بنیان معرفی خواهد شد.

وی هدف از ساماندهی شبکه صادراتی برای محصولات دانش بنیان را ورود شرکت‌های فن آور به بازار بین المللی و توسعه تولید و فروش بیشتر عنوان کرد و افزود: ما حاضریم در هر قراردادی که بین طرفین بسته شود به صورت ناظر فعال بوده و حتی در کل فرآیند آن‌ها را همراهی کنیم ضمن اینکه شرکتها می‌توانند از حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha