لزوم توجه بیشتر نمایندگان مجلس به اشتغال روستایی

رئیس کمیته امداد در جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی استان کرمان، تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی را یک فرصت مغتنم برای پیشبرد اهداف اشتغال محرومان در کشور دانست و گفت: خواسته کمیته امداد از نمایندگان مجلس، توجه بیشتر به موضوع اشتغال روستایی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی کمیته امداد استان کرمان، اشتغال‌ آفرینی را مهمترین موضوع در توانمندسازی مددجویان دانست و گفت: کمیته امداد امسال مکلف به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی بوده است؛ که از این تعداد تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار شغل راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در سال جاری ۵۰۰ هزار اشتغال باید در کشور توسط کمیته امداد ایجاد می‌شد، که ۵۰ درصد از این تعداد می‌تواند مربوط به افراد غیرمددجوی امداد باشند و ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات امسال برای امداد در نظر گرفته شد که عملکرد نیز تاکنون نزدیک به ایجاد ۳۰۰ هزار اشتغال بوده است.


رئیس کمیته امداد ابراز داشت: کارآفرینانی که ۲۰ مددجوی ما را مشغول به کار کنند، چهار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.


بختیاری درباره مسکن مددجویان کمیته امداد نیز گفت: تفاهمنامه‌ ای در قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام برای ساخت ۴۰ هزار مسکن روستائی داریم که ۱۰ هزار واحد امسال بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال مددجویان در نظر گرفت، ادامه داد: در صورت همکاری بیشتر بانک‌ ها و تسریع در پرداخت وام اشتغال مددجویان، وعده ۵۰۰ هزار فرصت شعلی تا پایان سال محقق خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به خودکفایی ۲ هزار مددجوی کرمانی، اظهار کرد: این افراد پس از مهارت‌ آموزی و دریات وام اشتغال، وارد میدان کار و تلاش و فعالیت شدند و با گذشت چند سال از راه‌ اندازی طرح اشتغالی، امرروز خودکفا شده و روی پای خود ایستاده‌ اند.

بختیاری، تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی را یک فرصت مغتنم برای پیشبرد اهداف اشتغال محرومان در کشور دانست و اضافه کرد: خواسته کمیته امداد از نمایندگان، توجه بیشتر به موضوع اشتغال روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: شکوفایی اقتصادی در روستا موجب تغییر چهره روستا شده و ضمن جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ، موجب مهاجرت معکوس به روستاها نیز خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به مشارکت خیران در ساخت مسکن مددجویان گفت: در استان کرمان ۱۰۴۴ واحد مسکن روستائی برای مددجویان امسال احداث شده و ۹۶۹ واحد در دست احداث است و تا پایان اسفند آماده بهره برداری می‌ کنیم و ۹۰۹ مسکن در شهرهای استان برای مددجویان کمیته امداد ساخته شده و ۵۰۳ واحد در حال احداث است.

بختیاری؛ بر ضرورت تسهیل در شرایط پرداخت وام قرض‌ الحسنه اشتغال تاکید و عنوان کرد: صندوق ضمانت وام اشتغال مددجویان در کمیته امداد تشکیل شده که با تصویب هیات امنای این نهاد و طرح و تصویب در دولت، این صندوق تا پایان سال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با آغاز به کار این صندوق، مشکل ضمانت وام اشتغال مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار حل خواهد شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سالی متفاوت در حوزه اشتغال مددجویان خواهد بود، خاطرنشان کرد: سال آینده با یک برنامه منظم و هدفمند با تاکید بر مهارت‌ آموزی و زمینه‌سازی شرایط اشتغال برای مددجویان، شاهد برگزاری جشن‌ های متعدد خودکفایی در سراسر کشور خواهیم بود.

پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد کشور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha