متناسب نبودن امکانات پزشکی قانونی استان کرمان با حجم ارائه خدمات

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه خدمات پزشکی قانونی بسیار گسترده است، گفت: متاسفانه در بسیاری از استان‌ ها از جمله استان کرمان، امکانات پزشکی قانونی متناسب با ارائه خدمات نیست و این امر باعث گلایه مندی مردم است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست شورای قضایی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به پیگیری دستگاه قضایی برای رفع مشکلات موجود در حوزه پزشکی قانونی، با بیان اینکه خدمات پزشکی قانونی بسیارحجت گسترده است، گفت: متاسفانه در بسیاری از استان‌ ها از جمله استان کرمان، امکانات پزشکی قانونی متناسب با ارائه خدمات نیست و این امر باعث گلایه مندی مردم است.

وی افزود: این مشکلات در سطوح استانی و ملی مورد پیگیری قرار می‌ گیرد؛ زیرا مردم انتظار دارند خدمات پزشکی قانونی در نزدیک ترین مکان و با کیفیت و سرعت لازم ارائه شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه اداره کل پزشکی قانونی از ادارات تاثیرگذار در کنار دستگاه قضایی است، بیان کرد: نظرات کارشناسی پزشکی قانونی که برای قوه قضائیه و قضات ارسال می‌ شود، گزارشاتی فنی و تخصصی است و اگر این نظرات در پرونده‌ ها نباشد، قاضی امکان تصمیم گیری درست و قانونی را نخواهد داشت.

حجت الاسلام حمیدی، با بیان اینکه پزشکی قانونی در ارائه خدمات خود باید سرعت و دقت را همواره مد نظر قرار دهد، تصریح کرد: اکثر مراجعان به پزشکی قانونی افراد متالم هستند و از این رو حساسیت کار در این حوزه بسیار بالا است و باید خدمات با سرعت مطلوب و کیفیت مناسب به مراجعان ارائه شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون ارائه خدمت کامل پزشکی قانونی به همه مردم در تمامی شهرستان‌ ها میسر نیست و از این رو تلاش می‌ شود، که بخشی از مشکلات با استفاده از امکانات موجود استان رفع شود و بخشی از مشکلات نیز بر اساس پیگیری‌ های ملی(سازمان پزشکی قانونی کشور) برطرف شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، ضمن اشاره به کمبود ۷۵ درصد نیروی انسانی در پزشکی قانونی استان کرمان، عنوان کرد: کمبود نیروی انسانی از مشکلات پزشکی قانونی در سطح کشور به شمار می‌ رود، که ناشی از نبود تامین اعتبار لازم از سوی دولت و نداشتن اخذ مجوز از سوی دولت برای تکمیل کادر درمانی است که امیدواریم به زودی پیگیری و رفع شود.

حجت الاسلام حمیدی، در بخش دیگری از سخنان خود ایام ماه رجب را گرامی داشت و با ذکر این مطلب که اعتکاف، یک فرهنگ انسان ساز پر از معنویت است، تاکید کرد: باید تلاش شود که از فرصت‌ های ماه رجب حداکثر بهره گیری صورت گیرد.

وی اظهار داشت: همزمان با اعیاد ماه رجب ورود به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را داریم و این ایام طی امسال از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بسیاری از فتنه‌ ها را از بین برد، تاکید کرد: دهه فجر، فرصت مهمی است که باید از آن برای ارائه و تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم استفاده شود؛ زیرا دشمن تلاش می‌ کند که خدمات سازمان‌ های مختلف را زیر سوال ببرد و باید با آگاهی رسانی لازم، توطئه‌ های دشمنان را خنثی کرد.

حجت الاسلام حمیدی، عنوان داشت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه از موارد مورد تاکید است؛ زیرا همه نگاه‌ ها به راهپیمایی ۲۲ بهمن است تا نشان دهیم که با وجود همه دشمنی های نظام استکبار، مردم در صحنه حضور یافته و در راهپیمایی‌ ها شرکت می‌ کنند.

وی تاکید کرد: دشمن منتظر است که نتیجه توطئه‌ های خود را در ۲۲ بهمن ببیند و از این رو است که حضور گسترده در آیین راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بسیار دشمن شکن است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، اهمیت خدمت به مردم را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: بهترین گرامیداشت برای دهه فجر انقلاب اسلامی، خدمت به مردم است؛ زیرا این مهم، هدف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

حجت الاسلام حمیدی، خاطرنشان کرد: مهم این است که در کنار شعارهایی که در خیابان‌ ها برای حمایت از نظام سر می‌ دهیم و از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است، خدمات رسانی بهتری به مردم انجام شود و بهترین خدمات در عمل انجام شود.

دادگستری کل استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha