برگزاری اولین جشنواره گندم شیر در زرند

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زرند از برگزاری اولین جشنواره گندم شیر در تاریخ ۱۳ بهمن‌ ماه جاری در روستای کهنوج از توابع دهستان سربنان زرند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد اسلامی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی آداب و رسوم مناطق مختلف شهرستان زرند شناساندن جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی و همچنین جذب گردشگر و سرمایه‌ گذار در حوزه‌ های مذکور است.

وی افزود: در کنار برگزاری جشنواره گندم شیر، اجرای برنامه‌ های متنوع و شاد را با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای کهنوج خواهیم داشت.

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زرند با بیان اینکه مهارت پخت گندم شیر(بلغور شیر) در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، بیان کرد: غذای بلغور شیر از جمله غذاهای مقوی و خوشمزه‌ ای است، که در کرمان و برخی از شهرستان‌ ها همچون زرند پخت می‌ شود.

اسلامی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ غذاهای سنتی فرصت مناسبی برای فرهنگ‌ سازی و سوق دادن ذائقه خانواده‌ ها به خصوص نسل جوان و نوجوان به سمت غذاهای اصیل ایرانی به عنوان غذاهایی سالم است.

وی با اشاره به اینکه امروزه گردشگری غذا در کل دنیا از طرفداران زیادی برخوردار است، بطوریکه مردم و گردشگران برای خوردن غذایی خاص به کشوری دیگر سفر می‌ کنند، گفت: برپایی این گونه جشنواره‌ ها در شهرستان زرند و شهرستان‌ هایی که غذایی خاص و اصیل دارند می‌ تواند فرصتی برای رونق گردشگری غذا باشد.

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان زرند خاطرنشان کرد: مسئولان شهر زرند به عنوان شهر جشنواره‌ ها به دنبال کشف ظرفیت‌ ها و قابلیت‌ ها این شهرستان برای برگزاری جشنواره هستند که خوشبختانه در این زمینه موفق بوده‌ اند.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha