افتتاح ۱۴۴ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان کرمان

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از افتتاح ۱۴۴ واحد مسکن مددجویی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد، در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌ های این کمیته به مناسبت دهه فجر با تأکید بر اینکه اطلاع‌ رسانی و شفاف‌ سازی از اعتقادات و رسالت های اصلی این نهاد است، گفت: کار امداد به‌ نوعی مرتبط با مردم است و در همین راستا با راه‌ اندازی مراکز نیکوکاری قسمت عمده‌ ای از کار را به خود مردم واگذار کرده‌ ایم.

وی با تأکید بر تبیین خدمات و دستاوردهای نظام ادامه داد: این مهم در دهه فجر پررنگ‌ تر می‌ شود، که به همین منظور ۲۸ کمیته برای آن تشکیل‌شده که خط و مشی متفاوتی دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، بابیان اینکه امروزه از طرفی شبهات میان جوانان بیشتر شده و از طرف دیگر مردم نیاز به ترمیم روحیه دارند، تصریح کرد: باید جهاد تبیین و جشن‌ های مربوط به پیروزی انقلاب را به‌ صورت ویژه برگزار کنیم.

عسکری نژاد، با تشریح فعالیت‌ های کمیته امداد در حوزه مختلف تأکید کرد: این نهاد در دو دهه اخیر تمام توان خود را برای توانمندسازی مددجویان به کار گرفته تا خانواده‌ ها خودکفا شده و با حفظ عزت و کرامت بتوانند روی پای خود بایستند.

وی با تشریح برنامه‌ های کمیته امداد به مناسبت دهه فجر، ابراز داشت: برای امسال توزیع ۴۲ هزار سری جهیزیه با محوریت کرمان در سراسر کشور را داشتیم که با توجه به برنامه‌های رئیس کمیته امداد این مراسم یک هفته زودتر برگزار و جشن توانمندسازی و خودکفایی ۲ هزار خانواده از مددجویان کمیته امداد و تجلیل از نخبگان و خیران را نیز با حضور رئیس کمیته امداد برگزار شد.

مدیر کل کمیته امداد کرمان، اضافه کرد: در ایام دهه فجر توزیع جهیزیه، افتتاح ۲۰۴۴ طرح اشتغال، برگزاری اردوی یک‌ روزه راهیان پیشرفت برای دانش‌ آموزان و دانشجویان در کنار مزار سردار آسمانی، جشن دهه فجر برای جامعه مددجویی سراسر استان و افتتاح ۱۴۴ مسکن مددجویی در شهرستان‌ ها راداریم.

عسکری نژاد، از اجرای برنامه‌ هایی در جنوب کرمان سخن به میان آورد و تصریح کرد: این برنامه‌ ها با مرکزیت شهرستان جیرفت برگزار می‌ شود، که افتتاح منازل و احداث سرویس بهداشتی و حمام، ترویج فرهنگ زکات، پلاک‌ کوبی درختان، توزیع جهیزیه، برگزاری مسابقات کتاب‌ خوانی و نقاشی ویژه مراکز تحت حمایت کمیته امداد، غبارروبی مزار شهدای سراسر استان و برگزاری دوره‌های آموزشی ‌ بصیرت برای جامعه مددجویی و کارکنان این نهاد، بخشی از آن موارد هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تعداد ساخت مسکن روستایی برای مددجویان را طی ۱۰ ماه امسال، ۱۰۴۴ واحد عنوان و خاطرنشان کرد: ۹۶۹ مورد نیز در حال احداث هستند، ۹۰۹ مرکز شهری نیز احداث‌ شده و ۵۰۳ واحد مسکن شهری نیز در حال احداث است، ضمن اینکه ۱۴۰۰ مورد نیز تعمیرات داشته‌ ایم.

اداره کل کمیته امداد استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha