اجرای فاز نخست نهضت نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر کرمان

طی آیینی با حضور استاندار، شهردار و مدیران شهری کرمان و در نخستین روز از جشنواره طرح های شهری شهرداری کرمان، تحت عنوان از فجر تا مبعث، فاز نخست نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر کرمان اجرا شد و با اجرای این طرح، ۵۰ درصد به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی کرمان اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ استاندار کرمان، در آیین اجرای فاز اول نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر کرمان در جشنواره پروژه‌ های شهری از فجر تا مبعث، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و دهه فجر، خدمت به مردم را یک ضرورت دانست و گفت: وظیفه داریم وقتی مسئولیتی می‌ پذیریم، به مردم خدمت‌ رسانی کنیم و شهرداری جزء سازمان‌ هایی است که بیشترین خدمات را ارائه می‌ دهد.

محمد مهدی فداکار افزود: وسعت خدمات شهرداری، همه مردم را در بر می‌گیرد و از این جهت کار دشواری بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مراسم افتتاحیه گذاشته شده است، کار خوبی است، چون تلاش زیادی برای تأمین منابع و طراحی و اجرای طرح ها صرف شده و اطلاع‌ رسانی به مردم لازم است.

استاندار کرمان با اشاره به تلاش شهرداری کرمان برای اجرای طرح های زیرساختی شهرداری الکترونیک بیان کرد: راه‌ اندازی سامانه‌ های شهرداری، کمک زیادی به تسهیل امور مردم خواهد کرد و بار امور را از نیروی انسانی شهرداری کم می‌ کند

فداکار یادآور شد: افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت حمل‌ و نقل عمومی نیز خدمت بزرگی است و مردم باید بدانند.

وی ابراز کرد: هدفم از حضور در این مراسم، تشکر از شهرداری و شورا بود، که به‌ ویژه در جریان مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی، کمک بزرگی کردند و بار بزرگی از اجرائیات را بر دوش گرفتند و صادقانه زحمت کشیدند.

اجرای فاز نخست نهضت نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر کرمان

شهردار کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از مسائل جدی شهر کرمان، ترافیک آن است، افزود: راه‌ حل های مختلفی در این خصوص پیشنهاد شده که یکی از مهمترین آنها، گسترش حمل‌ونقل عمومی با محوریت اتوبوس، ون و مینی‌ باس است.

سعید شعرباف، بیان کرد: امروز با رونمایی از ۱۹ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه ون، ۵۰ درصد ظرفیت مسافری ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر کرمان را افزایش می‌ دهیم، که این اتوبوس‌ ها و ون‌ ها در خدمت تقویت خطوط به ویژه خط یک که حیاتی است و کاهش فاصله سر ایستگاه ها قرار می‌ گیرد؛ همچنین یک یا دو خط در جاهایی که قبلاً سرویس‌ دهی نداشتیم، ایجاد می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: نیمی از ون‌ ها در اختیار حمل‌ و نقل عمومی اشتراکی قرار می‌ گیرد، که کرمان همراه با دو شهر دیگر، طلایه‌ دار مدل حمل‌ و نقل عمومی اشتراکی است.

شهردار کرمان ادامه داد: حمل‌ و نقل عمومی اشتراکی برای سفرهای تکرارشونده افرادی که به‌ طور متناوب می‌ خواهند به یک مقصد مشترک سفر کنند، از طریق نرم‌ افزار اینترنتی و مسیریابی آنلاین انجام می‌ شود.

شعرباف یادآور شد: بخشی از ون‌ ها به افراد دارای معلولیت و گروه‌ های حساس شامل زنان باردار و افراد مسن خدمت‌ رسانی می‌ کنند و برای مدارس استثنایی در صبح و ظهر به‌ صورت رایگان سرویس می‌ دهند که کمک بزرگی به این قشر از جامعه است.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از ون‌ ها در اختیار خطوط ویژه قرار خواهد گرفت، که این خطوط در دست طراحی هستند.

اجرای فاز نخست نهضت نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر کرمان

شهردار کرمان، تصریح کرد: ۳۸ دستگاه اتوبوس دیگر در نیمه اول سال آینده خریداری می‌ شود، که با حساب اتوبوس‌ هایی که در فاز اول اضافه شده، افزایش ۹۰ درصدی در ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر کرمان رخ خواهد داد.

شعرباف اظهار داشت: به این ترتیب قولی که دادیم مبنی بر اینکه در انتهای سال ۱۴۰۲ ظرفیت ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر کرمان صد درصد افزایش یابد، محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: مناقصه بازسازی برخی از اتوبوس‌ ها برگزار شده و حداقل ۱۱ دستگاه اتوبوس، به‌ طور کامل نوسازی خواهد شد.

شهردار کرمان، اذعان داشت: درصدد هستیم در خطوط پررفت‌ و آمد، خطوط ویژه BRT اجرا کنیم، که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ محقق شود.

شعرباف خاطرنشان کرد: شهر کرمان نیاز به ۲۵۰ دستگاه اتوبوس قابل استفاده دارد؛ در حالی‌ که در حال حاضر، ۹۵ دستگاه اتوبوس خدمت‌ رسانی می‌ کنند.

وی در خاتمه، از معاونت حمل‌ و نقل و امور زیربنایی شهرداری و همه کسانی که پیگیری‌ های جدی در خصوص تأمین ۶۹ دستگاه اتوبوس و ون انجام دادند، تشکر کرد.

شهرداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha