شهدایی همچون شهید سلیمانی سند پاکی سپاه پاسداران هستند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با بیان اینکه شهدایی همچون شهید سلیمانی سند پاکی سپاه پاسداران هستند، افزود: دشمنان و ناپاکان به چنین سپاهی اهانت می‌ کنند؛ سپاه پاسداران کانون تربیت مردان بزرگ است و فرماندهان بزرگی در دوران دفاع مقدس تربیت کرد که نمونه‌های آن را تنها در صدر اسلام می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام حسن علیدادی‌ سلیمانی امروز ۱۴ بهمن‌ ماه در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلی امام علی شهر کرمان برگزار شد، با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: قدر نعمت های الهی را بداینم و برای شکرانه این نعمت‌ ها تقوای الهی را در تمام شئون زندگی رعایت کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف، گفت: هر انسانی نیازمند خلوت با خداوند و مرور اعمالش است، که بهترین فرصت برای این امر اعتکاف در مساجد است و بحمدالله جوانان ایام اعتکاف را قدر می‌ دانند.

امام جمعه کرمان با اشاره به ایام اعتکاف بیان کرد: هر انسانی نیاز به خلوت دارد و نیاز است با خدای خودش درد و دل کند و بهترین فرصت مساجد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ با تبریک ایام الله دهه فجر بیان کرد: در ایام مبارک دهه فجر قرار داریم؛ روزهایی که ملت ایران هنگامه‌ ای به پا کردند و انقلابی بزرگ را به پیروزی رساندند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه انقلاب موفق شد، توده‌ های مردم را در رکاب امام (ره) بسیج کند؛ ابراز داشت: این انقلاب دستاوردهای فراوانی دارد ،که یکی از این دستاوردها بسیج کردن توده‌های مردم در رکاب امام راحل بود؛ این بسیج شدن مردم، انقلابی را رقم زد که بی‌ نظیر و متفاوت است.

وی تصریح کرد: مردم صاحب انقلاب هستند و موفق شدند به دوران تاریکی منتهی به انقلاب پایان دهند و آن را تبدیل به دورانی روشن و فروزان کنند؛ مردم با پیروزی انقلاب موفق شدند عبودیت شیطان و طاغوت را در هم بشکنند و جامعه را به درگاه عبودیت خدا وارد کنند.

خطیب جمعه کرمان، افزود: مردم موفق شدند دوران تاریک منتهی به انقلاب را از بین ببرند و جامعه را به درگاه مقدس عبودیت خدا وارد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، متذکر شد: دها و صدها انقلاب در دنیا رخ دادهاست؛ ولی هیچ کدام به گرد این انقلاب نرسیده است؛ چرا که صاحب آن، مردم عظیم شان کشور هستند و دولتمردان هم هر جور که می‌ توانند کمک کنند تا این مردم عظیم، در معیشت مشکلی نداشته باشند.

وی در ادامه؛ با متذکر شدن اینکه شأن مردم در این است که در معیشت دغدغه نداشته باشند و مسئولان باید با تمام توان به این امر توجه کنند، گفت: مردم موفق شدند با ایثار و گذشت وعده الهی «وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا» را تحقق بخشند و بستر حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را فراهم کنند.

امام جمعه کرمان؛ استقلال کشور را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: کشور بزرگ و با تمدن ایران دو قرن تحت تأثیر قدرت‌ های بزرگ قرار داشت و استقلال کشور به اندازه‌ ای مورد هجمه قرار گرفته بود که سران کشورهای دیگر بدون اجازه از حاکم وقت وارد ایران شده و جلسه برگزار کردند؛ پیش از انقلاب اسلامی تحقیر و اهانت به کشور به اوج رسیده بود و کشور، استقلال خود را با انقلاب اسلامی پیدا کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی؛ اظهار کرد: با انقلاب اسلامی بستر اجرایی شدن احکام الهی در کشور فراهم شد، بدون شک هیچ کشوری به جز جمهوری اسلامی ایران نمی‌ تواند مدعی اجرای کامل احکام اسلامی باشد. کشور ایران توفیق یافت و در جنگ تمام عیار سوسیالیسم و لیبرالیسم بستر پیاده‌ سازی احکام الهی در کشور را فراهم کرد.

وی در ادامه خطبه ها؛ با تبریک ولادت امام علی (ع) افزود: حق مطلب این است که در وصف این امام عظیم الشان صحبت کنیم.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به شخصیت گرانقدر مولای متقیان(ع)، توضیح داد: گرچه در دوران کوتاهی از عمر امام علی(ع) گروهی تلاش کردند که شخصیت والای وی را از مردم، پنهان کنند، اما نتوانستند؛ چرا که شخصیت این امام عزیز (ع) به گونه‌ ای است که تمام خلق به ایشان شناخت کامل پیدا کرده اند و علیرغم این تلاش ها شخصیت حضرت علی(ع) مانند خورشیدی در جهان نورافشانی کرد.

حجت الاسلام علیداد سلیمانی، با بیان اینکه وی به تاثیرگذاری شخصیت امام علی(ع) بر روی افراد مختلف مسلمان و غیرمسلمان اشاره و تصریح کرد: شخصیت های غیرمسلمان زیادی در مورد شخصیت ایشان کتاب نوشته اند، به عنوان مثال شخصی مسیحی در رابطه با شخصیت حضرت علی(ع) نوشته و گفته است؛ می‌ خواهند حضرت مسیح (ع) را بالاتر از امام علی (ع) معرفی کنند، ولی دینم این اجازه را به من نمی‌ دهد.

وی گفت: این روحیه و رویه علی(ع) است که اشخاص ناشماری، دوستدار او هستند و او را سمبل عدالت، امامت و انسانیت می‌دانند.

امام جمعه کرمان، با بیان اینکه این امام همام(ع) به عنوان محور گفتمان امامت و عدالت معرفی شده است، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) خودش را شهر علم و حضرت علی(ع) را باب ورود به این شهر معرفی کرده است؛ یعنی هرکس که بخواهد به اقیانوس علم پیامبر(ص) ورود کند، باید از تاییدیه حضرت علی(ع) عبور کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی؛ افزود: این شخصیت ممتاز دارای عملکرد فوق العاده است و روحیه و رویه ایشان ستودنی است و افکار و اهداف امام علی(ع) در حراست و حفاظت از بیت المال زبانزد است؛ به گونه‌ ای که در حدیثی فرموده اند: هرجا بیت المال باشد آن را پس خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: امام علی(ع)، خود به عدالت عمل کرد و به دیگر اشخاص نیز عمل به آن را نیز توصیه کرده اند، تا افراد عدالت را در دستور کار خود قرار دهند و توده‌ های مردم را به دین و دیانت خوش بین کنند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود درباره توصیه امام علی(ع) درباره رعایت حال اقشار آسیب پذیر از سوی حاکمان، ابراز داشت: حضرت توصیه کردند که در مقابل مردم به خصوص قشر آسیب پذیر و مستضعف، باید متواضع بود؛ چرا که آن‌ ها در گرفتن حق ناتوانند و افرادی که حاکم هستند باید کاملا متواضع باشند و گشاده رویی کنید.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: حضرت (ع) می‌ فرمایند: به قدری به آن توده ستم دیده توجه کن، که هیچ وقت اهل ستمکار به تو که حاکم هستی منظور پیدا نکنند و آنقدر در برابر مردم متواضع باش که هیچ وقت اهل ظلم و ستم به حاکم طمع نورزند.

وی اظهار داشت: توصیه امام علی به همه والیان در تاریخ بشریت این است که حاکمان در دفاع از عدالت استقامت کنند و توده مردم را با اجرای عدالت به دین خوش بین کنند.

خطیب جمعه کرمان، تاکید کرد: حضرت علی(ع) خطاب به حاکمانی که در تاریخ قدرت پیدا می کنند می فرمایند؛ حواستان را جمع کنید که به مردم ظلم نکنید زیرا کسی که به بندگان خدا ستم کند خدا در برابر او قرار گرفته و آن فرد اعلام جنگ با خدا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: امام علی(ع) در یک دستور اخلاقی جامعه را به چند گروه تقسیم می کنند و می فرمایند؛ اگر به مردم ظلم کنید در آینده توسط چهار گروه به ظلم شما پاسخ خواهد داده شد.

وی عنوان کرد: گروه اول همان هایی هستند که فساد و ظلم نمی کنند و این به دلیل‌ آن است که شمشیر آنها کند است و به دلیل ناتوانی و نبود قدرت است، اما اگر قدرت پیدا کنند معلوم نیست ظلم نکنند.

وی تصریح کرد: گروه دوم، شمشیرهایشان در طلب به مردم تیز است و علنی ظلم می کنند و ابایی در ظلم ندارند، آنان گروهی غرق در گناه و معصیت هستند و ابایی در ظلم به دیگران ندارند و افرادی دیگر دنیا را فدای آخرت کردند و با ریاکاری از دین و دیانت سوء استفاده می‌ کنند و گروهی هم چشمان را بر روی جاذبه‌های این دنیا بسته اند و به فکر آخرت و قیامت هستند و تمام هم و غمشان جلب رضایت خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، اظهار داشت: گروه سوم نیز آنهایی هستند که آخرت را فدای دنیا کرده اند و با ظاهر آخرت گرا دنبال دنیا هستند، آنان ریا و سو استفاده از دین می کنند و با قیافه حق به جانب می آیند اما اینطور نیست.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، تاکید کرد: اما گروه چهارم، مردان حق هستند، آنها چشم بر روی غیر خدا بسته اند شب ها از ترس خدا اشک هایشان جاری است و دنیا بر آنها تاثیری ندارد.

وی با تبریک مجدد ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر، گفت: جایگاه پدر در خانه گوهری است در کنار مادر که برای حل مشکلات می‌ توان با بوسه به دست این دو بزرگوار دعایشان را بدرقه زندگی قرار داد.

امام جمعه کرمان، در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت شهادت حضرت زینب کبری(س)، گفت: ایشان در صبر و استقامت که راه خدا و رساندن پیام نهضت بزرگ حسینی به جامعه بشری است، نقش کم نظیری داشت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، با اشاره به اینکه در این کشور دو قرن قدرت‌ ها در آن تاخت و تاز کردند و تحقیرها و اهانت‌هایی در تاریخ به آن را به اوج رساندند، گفت: بستر اجرایی شدن احکام الهی در مملکت یکی از دست آوردهای انقلاب در کشور است.

وی افزود: افراد و اشخاص خوش قلبی در ارتش، مردانه وارد صحنه‌ های متفاوت از جامعه شدند و با دلیری شهیدانی را تقدیم کشور کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با بیان اینکه سپاه پاسداران قدرتمند، وظیفه شناس و مجاهده فی سبیل الله یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب است، گفت: انقلاب و سپاه، سرداران و شخصیت‌ های عالی رتبه‌ ای را در دوران دفاع مقدس تحویل جامعه داد و سند پاکی و طهارت سپاه پاسداران، شهیدان عزیزی مثل سردار دل‌ ها می باشد و با این تفاسیر است که دشمنان توان دیدن این نهاد قدرتمند را ندارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی؛ تشکیل نهادهای مقدس از جمله سپاه پاسداران را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد و با اشاره به دلایل دشمنی علیه سپاه، تصریح کرد: سپاه پاسداران کانون تربیت مردان بزرگ است و فرماندهان بزرگی در دوران دفاع مقدس تربیت کرد که نمونه‌ های آن را تنها در صدر اسلام می‌ توان مشاهده کرد.

وی؛ با بیان اینکه شهدایی همچون شهید سلیمانی سند پاکی سپاه پاسداران هستند، افزود: دشمنان و ناپاکان به چنین سپاهی اهانت می‌ کنند؛ آنها در جبهه ناپاکی و ظلم قرار دارند و در طول تاریخ چهره‌ های ظلم به چهره‌ های حق هجمه بردند و توهین می‌ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با بیان اینکه اروپایی‌ هایی به سپاه حمله می‌ کنند که خود همواره به دنبال ظلم به مردم و چپاول دنیا هستند، گفت: افتخار سپاه این است که مورد این هجمه‌ ها قرار گیرد و هر اندازه این حمله‌ ها بیشتر شود سپاه پاسداران را در نگاه مردم و مظلومان جهان محبوب‌ تر خواهد کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، اذعان داشت: سپاه پاسداران یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب می باشد و سند پاکی آن، شهیدانی مثل سردار دلها است، برای همین دشمنان توان دیدن این نهاد قدرتمند را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: هرچه دشمن دشمنی بورزد، این نهاد بین مردم عزیزتر و دارای جایگاه رفیع‌ تر می‌ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha