گسترش دایره شعری جشنواره فجر/ حضور سروده‌های غیرفارسی

مدیرعامل خانه کتاب از گسترش دایره سروده‌ها در قالب جشنواره شعر فجر امسال و نیز حضور شعرایی از کشورهای آذربایجان، لبنان و سوریه خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،علی رمضانی با اشاره به جشنواره کتاب و رسانه که فعالیت دو ساله اصحاب رسانه در حوزه نشر را نمایان می‌سازد، اظهار کرد: این رویه باعث افزایش تولیدات رسانه‌ای در قالب‌های مختلف می‌باشد.

مدیر عامل خانه کتاب با بیان این که قالب‌های جدید نظیر معرفی کتاب کودک مورد پذیرش مردم است، افزود: قالب معرفی کتاب قاصدک بیشترین پذیرش را از سوی مردم کسب کرد و از آن تقدیر به عمل آمد.

رمضانی با اشاره به این که جشنواره امسال اساتید درجه بالای ارتباطات را همراه خود داشت و با رویکرد جوانان برگزار شد، ادامه داد: آخرین محفل استانی سه شنبه شب هفته گذشته برگزار شد و شعرای بین الملل در آن حضور داشتند و از ازبکستان، تاجیکستان و لبنان بودند.

وی با اشاره به شعر خوانی شعرای خارجی‌ فارسی زبان در جزیره ابوموسی اظهار کرد: شعرا اشعار بسیار خوبی را قرائت کردند و در روزهای آینده برنامه‌هایی را در تهران و شهرهای دیگر خواهند داشت.

رمضانی از برپایی محفل شعر خوانی در کتابخانه ملی ایران خبر داد و گفت: در اختتامیه جشنواره شعر فجر برگزیدگان شعر کودک و بزرگسال معرفی شده و از آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

مدیر عامل خانه کتاب از تسری شعر به خارج از جغرافیای ایران امروز خبر داد و با بیان این که شعرای آذربایجان، سوریه و لبنان به زبان فارسی مسلط نبودند، گفت: جشنواره شعر فجر ابتدا به فارسی زبانان نظر دارد و بحث و بررسی در خصوص شعر در کشورهای خودشان هم صورت گرفت.

رمضانی در برنامه تقاطع فرهنگ رادیو گفتگو از نزدیکی جبهه مقاومت و کشورهای همسو با ایران سخن گفت و افزود: رنگ و بوی فضای بین المللی در جشنواره شعر فجر امسال مشهود است.

مدیر عامل خانه کتاب ، با اشاره به این که قله‌های قابل افتخاری در شعر امروز شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: در یکی از شبکه‌های رادیویی نیز مطرح شده بود که به دلیل نبود منابع مالی، جایزه‌ای برگزیده در جشنواره جلال داده نمی‌شود.

رمضانی با اعلام این که در هر حوزه‌ای کمبود داشته باشیم، جایزه را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد، گفت: در هیچ دوره‌ای به داوران اعلام نکردیم که به دلیل کمبود منابع مالی، برگزیده‌ای را انتخاب نکنند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha