لزوم تولید توزیع یافته برق در استان/ اضافه برداشت ۱۰۰میلیون مترمکعب آب در استان

استاندار زنجان گفت: باید در تولید توزیع یافته استان کارها  صورت گیرد و به سمتی حرکت کنیم که صنایع بزرگ خود تولید کننده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ محسن افشارچی روز یکشنبه(۱۶بهمن ماه) در آئین بهره‌برداری از ۳۷ طرح بزرگ صنعت برق استان زنجان در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با بیان اینکه بسیاری از کارهای شرکت برق بصورت روتین و درحال انجام است که بسیار خوب در استان اجرایی می‌شود اظهار کرد: به عنوان نمونه کاری که در پروژه سبزه میدان در عرض ۱۵ روز صورت گرفته کار بسیار پسندیده ای است.

وی با بیان اینکه کار درست سخت است و باید انرژی گذاشت افزود: باید در تولید توزیع یافته استان کارها صورت گیرد و به سمتی حرکت کنیم که صنایع بزرگ خود تولید کننده باشند.

استاندار زنجان بیان کرد: در کل کشور به این سمت حرکت می‌کنند وصنایع بزرگ از شبکه تولید رسمی کشور مستقل کند که برای ما نیز بسیار خوب است چراکه حجم زیادی از بار از دوشمان کم می‌شود.

افشارچی با اشاره به تولید انرژی در حد توزیع یافته حتی یک خانه در یک روستا(بصورت انرژی نو) که باتوجه به اینکه دولت نیز در راه سرمایه گذاری کرده است افزود: این موضوع مسئله مهمی است ودر بسیاری از استان ها نیز به این سمت حرکت می‌شود.

وی با بیان اینکه بتوانیم افراد را با سرمایه کوچک به این سمت ترغیب کنیم ادامه داد: امیدواریم در دهه فجر سال آینده مشاهده کنیم چه اقداماتی در این زمینه در استان صورت می‌گیرد چرا که یکی از اهداف شرکت توزیع رفتن به سمت تولید توزیع یافته باشد.

این مسئول با اشاره با مسئله کنترل داده محور بیان کرد: باید در استان به این سمت حرکت کنیم تا بتوانیم داده ها را از راه دور کنترل کرده چراکه این دادا ها در دراز مدت بسیار کاربردی خواهد بود.

افشارچی با تأکید بر مسئله مهم کلان چاه های آب اظهارکرد: داده ها نشان می‌دهد که تقربیا ۹۰ درصد مصرف آب شرب روستایی برابر با مصرف آب شهری است که نشان دهنده این است که آب شرب روستایی در جای دیگری مصرف می‌شود که باید بر این مسئله در استان برنامه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: طبق داده ها ۶ هزار و ۶۰۰ چاه روستایی برق دار است افزود: در سار ۸۷ تعداد چاه های روستایی برق دار ۳هزار و ۶۰۰ حلقه بوده است که طی ۱۴ سال به دوبرابر افرایش یافته است.

استاندار زنجان بد تأکید بر اینکه مسئله آب یکی از اصلی ترین مسائل است و آورد آب نسبت به برداشت طوری است که ۱۰۰ میلیون مترمکعب سالانه فاصله داریم و معتقدیم که این مقدار اضافه برداشت است که با کنترل آن می‌توانیم آورد و برداشت آب های زیرزمینی کنترل کنیم.

افشارچی تصریح کرد: اگر بتوانیم از راه دور بسیاری از چاه های آب استان را کنترل کنیم شاهد اتفاقات مثبتی در استان خواهیم بود که باید به این سمت حرکت کنیم و برنامه هایی در این خصوص تعریف شود.

وی با بیان اینکه نیازمند برنامه درازمدت چهار ساله در این زمینه هستیم افزود: اگر بتوانیم در عرض ۱۰ سال آینده آورده آب و برداشت آب را باتوجه به کنترل انجام شده با سطحی برسانیم بزرگترین دستاوردی است برای نسل آینده است که باید در این زمینه فکر شود چراکه مسئله مهم برای استان است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha