کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در استان کرمان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در نشست خبری مشترک مدیران شورای هماهنگی استان کرمان، با اشاره به کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در کرمان، گفت: نرخ بیکاری در پایان پاییز سال گذشته در این استان ۱۱.۲ درصد بوده که در پایان پاییز سال جاری به ۸.۲ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی مصباح در نشست خبری مشترک مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان که به میزبانی مدیریت امور شعب بانک رفاه استان کرمان برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سعی بر آن است تا با همدلی و هم افزایی روند خدمت رسانی مناسب به مردم بهبود یابد تا موجبات رضایتمندی مردم افزایش یابد.

ارائه بیش از ۹۶ هزار ساعت آموزش ایمنی در استان کرمان

وی در این نشست با اشاره به ثبت ۶ هزار و ۸۰۶ شکایت کارگری در این استان گفت: چهار هزار و ۳۴۳ مورد از این شکایت ها منجر به صدور رای شده است و اطاله میانگین دادرسی پرونده ها در ادارات کار طی سال گذشته ۱۰۲ روز بود، که این مدت در سال جاری به ۷۰ روز رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان؛ با اشاره به ارائه بیش از ۹۶ هزار ساعت آموزش ایمنی در این استان، اظهار داشت: ارائه‌ این آموزش ها موجب ‌کاهش حوادث ناشی از کار طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

مصباح تعهد اشتغال کرمان را ۴۰ هزار و ۵۷۷ مورد اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است که ۵۰ هزار و ۹۹۳ شغل معادل ۱۲۳ درصد تعهد در این استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در کرمان ادامه داد: نرخ بیکاری در پایان پاییز سال گذشته در این استان ۱۱.۲ درصد بوده که در پایان پاییز سال جاری به ۸.۲ درصد رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان بیان کرد: ۲۶ مرکز کاریابی طی سال های گذشته در این استان وجود داشته که این رقم در سال جاری به ۳۵ مرکز رسیده و هفت مرکز دیگر نیز بزودی فعال خواهد شد.

مصباح با اشاره به وجود ۱۰ هزار و ۴۱۹ تعاونی در استان کرمان خاطرنشان کرد: ۵ هزار و ۷۵۸ تعاونی فعال و مشغول به‌کار هستند.

نبود مدرسه حمل و نقل در آموزش و پرورش موجب نبود نیروی متخصص در این حوزه شده است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان نیز گفت: بیش از ۱۰ هزار نیرو در بخش حمل و نقل شمال این استان نیاز است در حالی که این‌ تعداد نیروی تخصصی در کرمان وجود ندارد.

محمدرضا جهانگیری، افزود: یکی از مشکلات استان کرمان فقر تعداد نیروهای مهارتی است و استان کرمان همانند سایر مناطق کشور از فقر نیروهای مهارتی رنج می برد؛ چرا که مهارت در سایه مدرک تحصیلی قرار گرفته که نیاز به اصلاح دارد.

وی با بیان اینکه بیکاری یکی از بزرگترین مشکلات کشور است، که معضلات اجتماعی مختلف را رقم می زند، اظهار داشت: در حالی که اصناف و صنایع به نیروهای ماهر و تخصصی نیاز دارند و از طرفی آمار افراد فاقد شغل نیز زیاد است، اما این افراد به دلیل نداشتن مهارت نمی توانند در فرصت های شغلی بکارگیری شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کرمان، ادامه داد: تناقض موجود بین تعداد افراد بیکار و فرصت های شغلی خالی را با مهارت آموزی می توان برطرف کرد.

جهانگیری؛ سرمایه گذاری در آموختن مهارت به جوانان و نوجوانان را نیاز جامعه امروز دانست و تاکید کرد: نبود مدرسه حمل و نقل در آموزش و پرورش موجب نبود نیروی متخصص در این حوزه شده است.

وی با اشاره به اینکه ورود بخش خصوصی به آموزش مهارت های فنی حرفه ای نیاز است؛ اضافه کرد: دولت به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز مهارت آموزی جامعه باشد.

امضای ۳۸ هزار میلیارد تفاهم نامه مسئولیت اجتماعی در بانک رفاه کرمان

مدیر شعب بانک رفاه استان کرمان نیز گفت: این بانک طی سال گذشته و سال جاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال تفاهمنامه امضا کرده و در انور زیربنایی استان کرمان مشارکت فعال داشته است.

محمدصادق اتحادی به احداث ۲ واحد آموزشی در سه در روستای سعیدی و سعادت آباد، ارائه‌ کمک های مومنانه و لایروبی قنوات در شهداد به عنوان نمونه ای از پرداختن به مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه منابع بانک رفاه کرمان در سال جاری تا پایان دی ماه ۸۱ هزار میلیارد ریال و مطالبات این بانک ۱۱۳۱ میلیارد ریال بوده است تصریح کرد: برخی شعب بانک رفاه در استان زیانده هستند.

مدیر شعب بانک رفاه استان کرمان با بیان اینکه امسال مصارف بانک رفاه استان کرمان ۵۲ هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: این مقدار ۹ هزار میلیارد ریال معادل ۱۷ درصد رشد داشته است.

بیش از ۹۵ درصد تسهیلات پرداختی در بانک توسعه تعاون کرمان منجر به ایجاد اشتعال پایدار شده است

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان کرمان نیز با بیان اینکه این بانک در کرمان بیش از ۱۳ سال فعالیت دارد گفت: ۲۲ واحد بانکی و ۱۶۷ پرسنل رسمی و قراردادی در این بانک وجود دارد.

غلامرضا کافی زاده تصریح کرد: بانک توسعه تعاون عامل پرداخت تسهیلات تکلیفی از سوی دولت است و یکی از اهدافش ایجاد و حفط اشتعال پایدار است‌.

وی بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد تسهیلات پرداختی در بانک توسعه تعاون کرمان منجر به ایجاد اشتعال پایدار شده است و همسو بودن سیاست های بانک و دولت در سال های اخیر نمود خود را نشان داده است.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha