ارائه خدمات رایگان دامپزشکی سیرجان به‌ دامداران

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان از ارائه کلیه خدمات دامپزشکی سیرجان به صورت رایگان در ایام الله دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علیرضا زینلی‌ پور با اشاره به خدمات‌ رسانی به مناطق محروم در ایام‌ الله دهه مبارک فجر گفت: در این ایام دامداران شهرستان سیرجان از خدمات رایگان دامپزشکی بهره‌ مند می شوند .

وی با تاکید بر ضرورت خدمات دامپزشکی در مناطق عشایری و روستاهای محروم، افزود: علاوه بر معاینه رایگان دام توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی، واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سبک(گوسفند و بز ) و دام سنگین( گاو وگوساله ) علیه بیماری‌ های خطرناک تب برفکی ، آبله ، بروسلوز(تب مالت) و طاعون نشخوارکنندگان کوچک ، واکسیناسیون رایگان بیش از ۸۰ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل ، سمپاشی رایگان بدن دام و جایگاه دام در مناطق عشایری و دورافتاده از دیگر خدمات این شبکه در ایام‌ الله دهه فجر می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه دامپزشکی یکی از مهمترین تشکیلات حرفه‌ ای است که با ارائه خدمات اجرایی و نظارتی و فنی نقش مهمی در تضمین سلامت غذایی جامعه ایفا می‌ کند، بیان کرد: آموزش به عنوان مهمترین ابزار برای تسریع در تشخیص و پیشگیری از بیماری‌ ها تلقی می‌ شود.

دکتر زینلی پور تصریح کرد: به همین منظور این شبکه طی ایام مذکور اقدام به برگزاری اردوهای جهادی بهداشتی – آموزشی با محوریت‌ مدیریت بهداشتی دامداری‌ ها، طریقه کنترل بیماری‌ های قابل انتقال می نماید.

وی خاطرنشان کرد: در این بین طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌ های خام دامی نظیر رستوران‌ ها، غذای آماده، کبابی، مرغ و ماهی فروشی، قصابی، تالارها و همچنین کشتارگاه‌ های صنعتی طیور در دستور کار قرار دارد.

رییس دامپزشکی سیرجان خاطرنشان کرد: شرکت در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن و شرکت در مراسم جشن انقلاب از دیگر برنامه‌ های این شبکه طی دهه مبارک فجر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha