افتتاح بیش از ۲۱۵میلیارد تومان طرح برق رسانی در شمال استان کرمان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، از افتتاح بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان و کلنگ زنی ۱۶۷ میلیارد تومان طرح برق رسانی شمال استان در ایام الله دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهندس محمد سلیمانی با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: در دهه فجر امسال افتتاح طرح های روشنایی معابر به طول ۴۰ کیلومتر، ۱۰۰ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلو ولت، ۱۲۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، اضافه شدن چهار هزار مشترک فاقد شبکه و نصب ۲۷۸ ترانسفورماتور برق را در دستور کار داریم و ۱۶۷ میلیارد تومان طرح نیز کلنگ زنی شد، که ان شاءالله تا پیک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ۸۷۳ سامانه توزیع خورشیدی با ظرفیت ۲۰ مگاوات در شبکه توزیع برق شمال کرمان در حال فعالیت است، که با توجه به پرداخت تسهیلات کم بهره برای متقاضیان انرزی خورشیدی جهش بزرگی در این حوزه برای سال آینده پیش بینی می شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۹۱هزار کیلومتر شبکه توزیع تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق شمال استان می باشد، بیان کرد: در سال جاری ۱۷هزار مشترک جدید به شبکه توزیع برق شمال استان اضافه شدند.
سلیمانی تصریح کرد: قبل از انقلاب ۶۰ هزار مشترک برق در استان داشتیم، که امروز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در استان داریم و روستاهای برقدار در ابتدای پیروزی انقلاب ۹۵ روستا به بیش از پنج هزار و ۳۰۰ روستا رسیده است.
وی با اشاره به افزایش میزان خاموشی بر اثر سرقت سیم و کابل شبکه ادامه داد: به دلیل بالا رفتن قیمت فلزات رشد۳ برابری سرقت شبکه را امسال نسبت به سال های گذشته شاهد بودیم، که امیدواریم با تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار میزان سرقت ها کمتر شود.
مدیر عامل شرکت نیروی برق شمال استان کرمان، با اشاره به همکاری مردم در صرفه جویی برق اظهار کرد: ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بخش خانگی و تجاری و ۱۹ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت و کشاورزی صرفه جویی شده است.
سلیمانی با اشاره به وضعیت روشنایی معابر شهر کرمان خاطرنشان کرد: طی تفاهمنامه که با شهرداری چراغ های روشنایی معابر بزرگراه های شمالی و جنوبی شهر کرمان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان تعویض و شبکه بهسازی می شود و ان شاءالله فاز نخست این طرح هم زمان با عید نوروز به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha