حال وزیر ورزش وخیم و خونریزی مغزی وی تایید شده است

رئیس اورژانس کرمان در خصوص وضعیت جسمانی سجادی وزیر ورزش پس از سانحه سقوط بالگرد عصر امروز در بافت با تایید خونریزی مغزی وی گفت: علائم حیاتی وزیر ورزش پایدار است ولی اگر لازم باشد در کرمان عمل جراحی مغز وی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سید محمد صابری در خصوص آخرین وضعیت سرنشینان بالگرد جمعیت هلال احمر کرمان که حامل وزیر ورزش و جوانان بود، اظهار داشت:‌این بالگرد ۱۶ سرنشین داشته است، که در زمین چمن ورزشگاه بافت سقوط کرده و از بین این تعداد سرنشین، متاسفانه اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش فوت شده است و حال سه تن دیگر وخیم گزارش شده است.

وی ادامه داد: حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، حبیب ستوده نژاد مدیر کل ورزش جوانان استان آذربایجان شرقی، جزء مصدومان وخیم این حادثه هستند, که هر سه این مصدومان با بالگرد اورژانس به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شدند.

رئیس اورژانس کرمان، ادامه داد: تا چند دقیقه پیش که پیگیر حال عمومی وزیر ورزش بوده‌ام، از لحاظ علائم حیاتی از قبیل ضربان، فشار خون، تنفس نرمال بودند، اما چون به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند و تحت تاثیر دارو قرار دارند، نمی‌ توان ارزیابی دقیقی از وضعیت هوشیاری وی داشت و در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد.

دکتر صابری با تایید خون ریزی مغزی سجادی گفت:‌ وی به بیمارستان منتقل شده و در ICU است و پس از بررسی ها مشخص می‌ شود که آیا نیاز به جراحی وجود دارد یا خیر و اگر لازم باشد، جراحی خواهد شد.

وی در مورد شرایط سجادی تصریح کرد: وزیر ورزش دچار خونریزی مغزی شده، اما علائم حیاتی او شامل نبض و تنفس پایدار است و اگر نیاز باشد، در کرمان روی سجادی جراحی مغز انجام می‌ شود.

رئیس اورژانس کرمان، یادآور شد: حال ستوده نژاد مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز خوب نیست.

دکتر صابری با بیان اینکه نظر متخصصین این است که وزیر ورزش و مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و تهران نیاز به جراحی ندارند و باید در بخش مراقبت‌ های ویژه تحت کنترل باشند، اضافه کرد: آنها اندکی خونریزی مغزی داشتند، اما روند آن کنترل شده و افزایش نیافته است‌.

وی اضافه کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی‌ ضربه مغزی شده و مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران از ناحیه کمر دچار مشکل و ضایعه نخاعی شده است،

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: ۱۴ مصدوم دیگر این سانحه که وضعیت بهتری دارند و چند نفر نیز مصدوم سرپایی هستند در حال انتقال به کرمان هستند و تنها فوتی این سانحه مرحوم اسماعیل احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان بود که در دم جان باخته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha